נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

את מרכיבה עדשות מגע בהריון? 2 שיקולי בטיחות שתצטרכי לקחת בחשבון

עדשות מגע

ההיריון גורם לשינויים פיזיולוגיים שונים שמרחשים בגוף. מדובר בעובדה ידועה שמוכרת לרבים מאתנו, אך מעטים יודעים שאחד מהשינויים הבולטים באים לידי ביטוי בתחום הראייה. נשים שמרכיבות עדשות מגע, צריכות להכיר מקרוב את עובדה זו ואת שיקולי הבטיחות שישמרו עליהן ועל העובר. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתכירו בכל הפרטים החשובים שלצערנו, לא מדוברים מספיק.

 

שיקול מספר 1 – ההיריון עשוי לגרום ליובש בעין

נשים רבות מדווחות שהן חוו פגיעה משמעותית בראייה בחודשים הראשונים של ההיריון ולקראת חודש תשיעי. תרחיש זה נובע משינויים שמתרחשים בעובי של עדשת העין וברגישות של הקרנית. מצב זה מוביל לתחושת גרד מעיקה שגורמת בסופו של דבר ליובש בעין בעת הרכבת העדשות. רגע לפני שנציג את הפתרון, נציין שמדובר בעניין שמסתדר מאליו לאחר הלידה ברוב המקרים.

בְּהֵרָיוֹן

חווית יובש בעיניים? כך תתמודדי עם המצב

נשים שחוו יובש בעיניים צריכות לפנות למומחה שיבצע עבורן התאמה של עדשות מגע מולטיפוקליות איכותיות. שכן, בחירה בעדשות מסוג זה תביא לחות לעין ותקל על היובש שנוצר. יש מי שימליצו להשתמש בטיפות עיניים ללא מרשם, כדי להפחית את הסיכוי להופעת היובש. נדגיש שהשימוש בתכשירים רפואיים שונים חייב להתבצע תוך קבלת הנחייה ברורה מצד גורם רפואי.

 

שיקול מספר 2 – שימוש בעדשות גורם לדלקות

השינויים ההורמונליים שבאים לידי ביטוי במהלך היריון עשויים לפגוע במערכת החיסונית של האישה ההרה. נשים שמרכיבות עדשות מגע צריכות להכיר בעובדה זו מקרוב. שכן, עליהן לשמור על ניקיון העדשות, במטרה להימנע מהכנסת חיידקים לעין. מי שמשתמשות בעדשות המגע באופן שגוי, עשויות לחוות דלקות חוזרות ונשנות. מדובר בתרחיש לא נעים מ – 2 סיבות:

  • מקשה על ההתנהלות היום יומית
  • לא מאפשר להרכיב עדשות מגע

חווה יובש בעיניים

זו הדרך להתמודד עם דלקת בעין

נשים שמרכיבות עדשות מגע בהיריון וחוות דלקות חוזרות בעין, צריכות לפנות לקבלת טיפול רפואי בהקדם האפשרי. לאחר מכן, עליהן לערוך שינוי מהותי באופן השימוש בעדשות. נסביר שבתור התחלה, הן יצטרכו לקנות חומר ניקוי חדש ואיכותי במיוחד.

שכן, שימוש בחומר פשוט עשוי להוביל להופעת דלקות חמורות. מלבד זאת, יש להחליף בתדירות גבוהה את החומר שבקופסא (מומלץ לעשות זאת מידי ערב, טרם החזרת העדשות לקופסא), כדי להימנע מהצטברות של חיידקים בנוזל הקיים. יישום טיפ זה יפחית את הסיכוי שהדלקת תחזור על עצמה בשנית.

 

השורה התחתונה – תשמרו על העיניים שלכן

נשים שמרכיבות עדשות מגע במהלך היריון צריכות להכיר מקרוב את שיקולי הבטיחות שהוצגו לעיל. שכן, שימוש נכון בעדשות מגע איכותיות יכול להביא לשמירה על בריאות העיניים ומניעת דלקות, יובש וגירויים. בשלב זה אתם מכירים במידע חיוני זה, כך שנותר לכם רק להעביר אותו הלאה ולהעלות את המודעות אליו.

הרכיבו עדשות מגע

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא היריון
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה