נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

גילית שאת בהיריון? מה היא ההתנהלות הנכונה

לגלות שהיית בהריון מהי ההתנהלות הנכונה

גילית שאת בהריון? קודם כל מזל טוב. התרגשות גדולה וציפייה מלווה בחששות מהעתיד הלא ידוע. את רוצה להיות אימא מדהימה כבר משלב ההיריון. אז מה נכון לעשות? מאיפה מתחילים? מה מותר ומה אסור לעשות? ננסה לעשות סדר ולעזור לך לדעת מה היא ההתנהלות הנכונה. הישארי אתנו. אנחנו ביחד במסע הזה שמתחיל עכשיו ומסתיים בעוד כתשעה חודשים. נשימה עמוקה ומתחילים.

 

מאיפה מתחילים?

אם ממש עכשיו גילית שאת בהריון, כנראה שאת בשלב מוקדם מאוד, אולי בין השבועות 3-6. בתור התחלה, קבעי תור אצל רופא הנשים. הבדיקה הראשונית חשובה לבדיקת דופק, בדיקת מספק העוברים ובדיקת מיקום ההיריון בתוך הרחם. בנוסף, כבר בזמן הביקור הראשון אצל רופא הנשים תוכלי לקבל מידע והמלצות רפואיות לגבי המשך ההיריון.

 

בריאות לפני הכול

זכרי שהחל מעכשיו את אימא. תפקידך בהגנה על העובר מתחיל כבר בשלב זה. ההגנה על העובר נעשית, קודם כל, באמצעות שמירה על בריאותך הפיזית. השמעי לתחושות הגוף שלך, נוחי לפי הצורך והקפידי על תזונה בריאה ומזינה. מומלץ להתחיל (או להמשיך) לצרוך חומצה פולית, שידועה כמונעת מומים קשים בעוברים.

 

מעקב הריון

מעקב אחר התפתחות העובר הוא תהליך שמתמשך לאורך כל ההיריון וחשוב מאוד לבצע. המעקב כולל בדיקות דם, בדיקות אולטרסאונד ובדיקות נוספות. הרפואה המתקדמת מציעה שלל בדיקות, החשובות ביותר הן: שקיפות עורפית, סקירת מערכות מוקדמת ומאוחרת והעמסת סוכר. בדיקות נוספות נעשות לפי המלצת הרופא ולפי המצב הבריאותי וההיסטוריה הרפואית.

 

הכנות לקראת

לקראת הלידה יש הכנות רבות במישורים שונים. החל מהכנות טכניות לקראת תינוק חדש בבית ועד להכנות נפשיות ופיזיות לקראת הלידה עצמה. כדי להגיע מוכנים ככל האפשר, כדאי לקרוא ולהתעניין בידע כללי אודות תהליכי ההיריון והלידה. כשמכירים לעומק את שלבי ההתפתחות וההתרחשות, קל יותר להגיע רוגעים ומוכנים ללידה ולהורות.

 

הלידה

הלידה היא תהליך מופלא ומרגש שמביא חיים חדשים לעולם. עם זאת, לקראת הלידה עולים חששות רבים מהלא נודע ומהסיכונים הכרוכים בתהליך. קורס הכנה ללידה מכין את היולדת ואת המלווה לקראת הבאות. הכרת שלבי התהליך מראש, יכולה לשפר את החוויה ולתרום לתחושת שליטה ושלווה. גם שיחות עם בנות משפחה וחברות שעברו לידות יכולות להועיל ולהרגיע.

 

ליווי ותמיכה

ליווי ותמיכה הם הדברים שיכולים לתרום במיוחד לחוויית לידה טובה. הצורך בתמיכה משתנה מאישה לאישה. יש נשים שזקוקות לשקט, יש שרוצות איתן רק את אימא או רק את בן הזוג. יש נשים שבוחרות לצרף לחדר הלידה דולה מקצועית ותומכת, ויש נשים שעבורן דווקא אחות או חברה טובה היא התמיכה המושלמת. לא משנה האופן, השתדלי ליצור לך סביבה רגועה ותומכת.

 

לסיכום

מרגע הגילוי על ההיריון, החיים משתנים בפעם הראשונה. ההיריון מביא אתו שינויים רבים ובעיקר הרבה תחושות מעורבות באושר, ציפייה וחשש. בראש ובראשונה דאגי לבריאותך ונוחיותך, שימי את עצמך במקום הראשון. הקפידי על מעקב הריון כולל ביקורים אצל רופא הנשים וביצוע הבדיקות הנדרשות. המשך הריון קל ולידה קלה ☺

לגלות שהיית בהריון מהי ההתנהלות הנכונה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא היריון
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה