נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אלו הבדיקות הכי חשובות שחובה לעשות במהלך היריון

הבדיקות החשובות ביותר במהלך ההריון

בשעה טובה, את בהיריון! זו בשורה נפלאה שכל אישה שמחה לקבל. היריון. מילה אחת שמקופלים בה חודשים ארוכים מלאים בציפייה, בהתרגשות וגם בחששות. החששות מלווים בהרבה מתח ובניסיון לעשות ככל הניתן כדי לשמור על בריאות העובר וכדי לוודא שהתפתחותו תקינה לאורך ההיריון. הרפואה מציעה מגוון רחב של בדיקות, אנחנו נתמקד באלו החשובות ביותר שחובה לעשות.

 

העיקר הבריאות

כל מה שמעוניין זוג הורים בדרך הוא, לשמוע שהעובר שלהם מתפתח בצורה תקינה. החשש המתמיד מפגמים גנטיים או סביבתיים יוצר הרבה מתח בחודשי ההיריון. בחודשי ההיריון הראשונים הבדיקות הן קריטיות כדי לוודא דופק תקין והתפתחות "רגילה" של העובר. אז אילו בדיקות חשוב לעשות ועל אילו אפשר לוותר?

 

בדיקות דם

במהלך השלישי הראשון להיריון חשוב לבצע בדיקות דם לפי המלצת הרופא המטפל. בדיקות הדם חשובות במיוחד בגלל שיש להן השפעה מעשית על המשך ההיריון. לדוגמה, אישה עם גורם Rh שלילי, תצטרך לקבל בשבוע 28 זריקת "חיסון". החיסון ימנע את חשיפת המערכת החיסונית האימהית לנוגדנים העלולים להימצא על כדוריות הדם העובריות.

 

שקיפות עורפית

שקיפות עורפית היא בדיקה בה נמדד עובי קפל העור בעורף העובר. הבדיקה מתבצעת באמצעות אולטרסאונד ומטרתה העיקרית היא לבדוק רמת סיכון לתסמונת דאון אצל העובר. כדי לשפר את הסיכוי לחיזוי מדויק של תסמונת דאון, מבצעים בנוסף בדיקות דם שמודדות גם סיכוני הריון אחרים. הבדיקה מתבצעת בין השבועות 11-13 והיא בעלת חשיבות גבוהה.

 

סקירת מערכות מוקדמת

אחת הבדיקות המרגשות ביותר, ועם זאת רווית מתח, היא סקירת המערכות הראשונה. זו בדיקת אולטרסאונד שמתבצעת בין השבועות 14-16 בהיריון. מטרת הבדיקה היא לאתר מומים, אם קיימים, כבר בתחילת ההיריון. בבדיקה זו, לרוב, ניתן להבחין במין העובר. מדובר בבדיקה חשובה שחובה לעשות.

 

סקירת מערכות מאוחרת

בדיקה חשובה נוספת שמתבצעת בין השבועות 20-24. בדומה לסקירת המערכות המוקדמת, בודקים את האנטומיה של כל איברי העובר. יש איברים שמתפתחים בשלב מאוחר יותר ולכן רואים אותם לראשונה בבדיקה זו. בשלב זה ניתן לראות את האיברים בצורה ברורה יותר, ובנוסף, חשוב המעקב על קצב ההתפתחות.

 

העמסת סוכר

הבדיקה מתבצעת לרוב בין השבועות 24-28. נשים בסיכון גבוהה לסוכרת הריונית נשלחות לבדיקה זו בשלב מוקדם יותר. מדובר באחת הבדיקות החשובות ביותר, במטרה לבדוק סוכרת הריונית. הבדיקה נעשית באמצעות שתיית 50 גרם סוכר, במצב רגיל. במקרה של אבחון סוכרת הריונית, האישה נשלחת לתחילת מעקב היריון בסיכון.

 

לסיכום

הבדיקות במהלך ההיריון חשובות עבור בדיקת התפתחות תקינה ובריאה של העובר. הבדיקות יכולות לתת שקט נפשי ולהרגיע חששות רבים. עם זאת, לא את כל הבדיקות חשוב או מומלץ לבצע בכל מקרה. בעיקר חשובות הבדיקות עליהן דיברנו: בדיקות דם, סקירה עורפית, סקירת מערכות מוקדמת ומאוחרת והעמסת סוגר. הרבה בריאות ומזל טוב ☺

הבדיקות החשובות ביותר במהלך ההריון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא היריון
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה