נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איזה ספורט מותר לעשות בהריון?

איזה ספורט מותר לעשות בהריון

הריון הוא זמן של שינויים עצומים, אך אין זה אומר שצריך להזניח את התחביבים האהובים או להפסיק להתאמן. היום כבר הוכח מעבר לכל ספק שלספורט יש השפעות חיוביות על בריאות האם והעובר, כך שאם אין איזשהי התוויה רפואית, נשים בהחלט יכולות להמשיך להתאמן. אז איזה ספורט מותר לעשות בהריון? קבלו את ההמלצות החמות בנושא.

 

הליכה

הליכה אידיאלית לנשים בהריון מכיוון שהליכה על משטח שטוח ואחיד היא אחת מצורות הפעילות הגופניות העדינות ביותר. במהלך ההליכה ניתן להוסיף תנועות סיבוביות של הידיים ובכך להגביר את קצב הלב. בנוסף הליכה מאוד מרגיעה, משפרת את איכות השינה ומעלה את מצב הרוח.

הליכה 

ריצה

במידה ואישה הקפידה על אימוני ריצה לפני הריון, אין שום סיבה להפסיק את האימונים. כמובן חשוב מאוד להיות קשובות לגוף ולהשקיע בציוד איכותי כגון נעליים לריצה לנשים שיתנו את התמיכה הנחוצה לגב. במידה ותופיע הרגשה של "כובד" או אי נוחות באיזור רצפת האגן, מומלץ להוריד את הקצב.

 

שחייה

שחייה היא פעילות ספורטיבית בעלת עצימות נמוכה שיכולה לעזור לשמור על חיטוב הגוף והיא מעולה לתקופת הריון, מכיוון שהמים עוזרים לתמוך במשקל הגדל של הגוף.

 

יוגה

יוגה מאפשרת לנשים להתאמן, לחזק את הגוף בעדינות ולהקל על המתח. בנוסף יוגה מעודדת מיומנויות של מיינדפולנס, נשימות מבוקרות ומדיטציה. כל אלה יכולות לעזור מאוד במהלך הצירים והלידה.

יוגה

סוגי פעילות גופנית מהם מומלץ להימנע

תרגילים הדורשים שכיבה מרובה על הגב

מומלץ להימנע מפעילות גופנית הכוללת שכיבה על הגב למשך יותר ממספר דקות, במיוחד החל משבוע 16 של הריון. הסיבה לכך היא שמשקל העובר לוחץ על כלי הדם הראשי, מה שעלול לגרום לירידת לחץ הדם ולהרגשת סחרחורת.

 

פעילות גופנית שעלולה לסכן את העובר

פעילות גופנית שעלולה לסכן את העובר כוללת ענפי ספורט כמו אומנויות לחימה, כדורגל, כדורסל ועוד. כמו כן, עדיף להימנע מפעילויות שעלולות להוביל לנפילה או יציאה מאיזון, כגון רכיבה על סוסים, סקי או התעמלות מכשירים.

 

צלילה וטיפוס הרים

צלילה אינה נחשבת לפעילות ספורט בטוחה בהריון, מכיוון שלעובר אין הגנה מפני מחלת דקומפרסיה העלולה להתפתח בעקבות הצלילה. לכן, ספורט זה אסור בהריון. מסיבות דומות גם פעילות ספורט בגובה רב אסורה בתקופת הריון. חשוב להימנע מפעילות גופנית בגבהים של 2,500 מטר ומעלה מעל פני הים, מכיוון שהאם והעובר נמצאים בסיכון למחלת גבהים.

חשוב לזכור שבכל פעילות גופנית יש להצטייד בציוד מתאים ובבגדים ונעליים שישמרו על גופן של הנשים בכל רגע. לרכישה ומידע נוסף על הנושא, בקרו באתר https://www.podiumsport.co.il.

 

סיכום

אז אל תעצרו את החיים! תמשיכו לעסוק בפעילויות גופנית. תמשיכו ללכת, לרוץ, לשחות או לעשות יוגה  ותעניקו לעצמכן רגעים נפלאים של אנרגיה ולעובר שלכן התחלה בריאה וטובה של החיים.

איזה ספורט מותר לעשות בהריון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא היריון
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה