נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תכננת לידה טבעית? מה קורה כאשר התכנון לא עובד

לידה טבעית

במידה ואתם לקראת לידה, בוודאי שאתם מלאים בהתרגשות, צפייה ואולי גם חשש מהבאות. כיום, אפשרי ללדת לידה טבעית בבית חולים, אופציה שהופכת פופולארית יותר בשנים האחרונות. במידה ואת רוצה לעבור תהליך של לידה טבעית, חשוב להבין ומה זה אומר ובטח לתכנן לפני שיוצאים לדרך.

 

הדרכים השונות ללדת

לידה קונבנציונלית – רוב הנשים בוחרות להגיע לבית החולים ולהישמע להוראות המיילדת או הרופא. לידה קונבנציונלית מתאפיינת בניטור רציף של התקדמות הלידה והדופק העוברי. הלידה לרוב נעשית בשכיבה על הגב, היולדת יכולה לקבל אפידורל ולעבור לידה ללא כאבים. במידת והלידה לא מתקדמת, ימליצו הרופאים על זירוז, או ניתוח קיסרי במידה והלידה מסתבכת.

לידה טבעית – האלטרנטיבה של לידה טבעית היא לתת לגוף לעבור את תהליך הלידה באופן הכי טבעי לו, ללא התערבות חיצונית מלאכותית. ישנם מספר גורמים שהופכים את הלידה "לאחרת" – שימוש במים, תנועתיות מחוץ למיטה, שימוש בכדור לידה, דמיון מודרך, שמנים ארומטיים ועוד. ללידה טבעית אין תכנית אחת, היא משתנה מאישה לאישה ומותאמת לכל אחת על פי יכולתה ורצונה.

 

תכנון לידה טבעית

הכנה מנטלית – בראש ובראשונה, להבין לעומק מה המשמעות של לידה טבעית מול קונבנציונלית. להבין שתהיה התמודדות עם הכאב באופן ישיר, לאורך הדרך יעלה ייאוש, תסכול ועייפות של הגוף. חשוב למצוא את הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם כל תרחיש שעלול להגיע.

הכנה פיזית – מכיוון שתהליך הלידה הוא אינטנסיבי, מומלץ להכין את הגוף מבחינה פיזית, לחזק אותו, להגמיש את פתח הנרתיק, לתרגל נשימות, דמיון מודרך, מדיטציה ועוד תרגולים שיכינו את הגוף להתמודדות עם האתגרים שיבואו.

 

מה קורה כשהתכנון לא עובד

כמו בכל דבר, אפשר להתכונן ולבסוף להבין שהתהליך לא מתאים לנו מכל מיני בחינות, לפעמים גם הלידה מסתבכת וחייבים התערבות רפואית.

לידת עכוז – לרוב, בסוף ההיריון העובר נמצא עם הראש לכיוון פתח האגן, כאשר עובר נמצא במצב ההפוך, זה מסבך את כל תהליך הלידה ומסכן את התינוק. מצב זה מחייב התערבות רפואית ולרוב לידה טבעית לא תתאפשר.

עייפות – לידה טבעית יכולה לקחת הרבה זמן, ישנן נשים שכוחן לא מספיק להן. מכיוון שחייב להפעיל כוח בתהליך הלידה, אפידורל יכול לעזור, לשכך את הכאב ולתת לאישה לצבור כוח מחדש.

רגשי – לפעמים, למרות כל ההכנות, הגוף עדיין לא יודע איך להתמודד עם כאב שכזה. ייתכן שבזמן הלידה הלחץ עולה וההתמודדות הרגשית היא מדיי אינטנסיבית, במצבים כאלו כדאי לתת ליולדת מנוחה, להרגיע אותה ואולי לחזור לתהליך הלידה הקונבנציונאלית.

 

סיכום

בין אם בחרת ללדת לידה קונבנציונלית או טבעית, חשוב להבין – תהליך הלידה צריך להיעשות בדרך הבטוחה ביותר. לידה גם יכולה להיות מסע משמעותי ומרגש, עומדות לרשותכן מבחר אפשריות איך להפוך את התהליך לכזה, להתאים את הדרך שבה תרגישי שאת עושה את הטוב ביותר עבורך.

לידה טבעית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לידה
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה