נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רשלנות רפואית בבדיקות גנטיות – מתי נוכל לתבוע?

בדיקות גנטיות

במהלך ההיריון ולפניו מתבצעות שלל בדיקות, וזאת בכדי לוודא את בריאותם של העובר ושל האם היולדת. בין הבדיקות הללו נמנות גם בדיקות הסקר הגנטיות, שמתבצעות עבור שני בני הזוג לפני כניסה להיריון. לבדיקות אלה יש חשיבות עצומה וכל טעות בתהליך יכולה להיות בעלת השלכות חמורות. אם אתם מרגישים שנעשה לכם עוול במהלך בדיקות גנטיות ואתם רוצים לתבוע על רשלנות רפואית – ריכזנו לכם מידע שחשוב לדעת

 

מהי המטרה של בדיקות גנטיות?

בדיקות סקר גנטיות הן בדיקות שנעשות לפני כניסה להריון על שני בני הזוג, וזאת בשביל לבדוק האם אחד מהם הוא נשא למחלה תורשתית. בבדיקה זו בודקים מחלות נפוצות או כאלה שיש להן סיכון גבוה לעובר העתידי. את הבדיקות הללו עושים באמצעות לקיחת דם.

לאחר הבדיקות הללו ניתן לקבל החלטות בנוגע לקיום ההיריון וזאת בהמשך לתוצאות שנמצאו. אם יש סיכון מצד הגנטיקה של שני ההורים שלילד תועבר מחלה בסיכון גבוה, יכול להיות שהם יחליטו לא להביא ילד לעולם.

בדיקות גנטיות

איזה סוגים של רשלנות רפואית יש בבדיקות גנטיות?

אז מהי רשלנות רפואית במקרים של בדיקות סקר גנטיות? יש כמה מצבים שיכולים להיות מוגדרים כך. קודם כל, הבדיקות הגנטיות מותאמות באופן אישי על פי גיל, מוצא ועוד. אם הרופא המטפל לא הפנה את הזוג לבדיקות הרלוונטיות להם- דבר זה יכול להיחשב כרשלנות. דבר נוסף הוא אם הבדיקה עצמה לא התנהלה כראוי, או שהחליפו בין מבחנות דם או כל דבר אחר בביצוע ההליך השתבש- גם כן ניתן לתבוע על סמך זה.

מקרה נוסף הוא ניתוח כוזב של התוצאות. אם בבדיקות התגלתה מחלה גנטית ובני הזוג לא הופנו לבדיקות נוספות לאחר מכך מאחר והרופא המטפל לא ניתח נכון את תוצאות הבדיקה- דבר זה עלול להשפיע על התינוק וזאת יכולה להיחשב כרשלנות רפואית לכל דבר.

חובתו של רופא להתעמק בבדיקות וזאת לרווחת המטופלים שלו. בנוסף, קיימת חובת יידוע למטופלים- הרופא או הגורם הרפואי המוסמך חייב ליידע את המטופלים במצב הרפואי שלהם, בתופעות לוואי, בדרכי טיפול ועוד. על כן אם רופא לא מקפיד על תהליך זה ניתן יהיה להגיד שהוא לא ביצע את עבודתו כהלכה.

יש מקרים שמשרד הבריאות פרסם שמצריכים הפנייה ליועץ גנטי. על הרופא המטפל קיימת חובה להפנות מטופלים לייעוץ זה במידת הצורך. אם הרופא לא עושה זאת, יש פה עילה לתביעה. להתייעצות עם עורך דין רשלנות רפואית מומחה לחצו כאן.

 

מהן ההשפעות של רשלנות רפואית בבדיקות גנטיות?

אם התוצאות של הבדיקה לא נותחו כראוי- זה עלול להוביל לכך שההורים יילדו עובר בעל מחלה או מום כלשהו. יכול להיות שאם הם היו יודעים על מצבו הם היו בוחרים להפסיק את ההריון, ועל כן על הגורמים המטפלים יש את האחריות למצב זה.

רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה