נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

3 פעילויות לילדים שעוזרות להתרכז

עפרונות

ריכוז הוא כמו שריר – צריך להתאמן רבות כדי לחזק אותו בצורה ניכרת. חלק מהילדים נולדים בעלי חוזקה מסוימת בתחום זה וחלקם פחות. בהתאם, רוב הילדים מסוגלים להתרכז בפעילויות אשר נתפסות ביניהם למהנות. מנגד, כאשר יש פעולות מונוטוניות או משעממות הם מתקשים להתרכז. ישנה חשיבות משמעותית לעזור לילדים לפתח את הריכוז שלהם מכיוון שהדבר משמעותי להצלחה בחיים ולרכישת ביטחון והערכה עצמית חיובית. לכן, אנחנו כאן כדי להמליץ לכם על אסטרטגיות ותרגולים אשר עוזרים לשפר את תשומת הלב והריכוז של הילדים שלכם.

 

החשיבות של ריכוז

ריכוז דומה מאד למיינדפולנס, מושג שזוכה ללא מעט תשומת לב בפסיכולוגיה ובתרבות הפופולרית. מיינדפולנס מוגדר למעשה כיכולת לשים לב לדבר אחד ברגע נתון, מבלי להתעסק בגירויים אחרים. הוכח שיש למיינדפולנס אינספור יתרונות בריאותיים נפשיים – הדבר מתבטא בשיפור אורך החיים, השמחה והרווחה, לצד הפחתת מתח ושיפור בביצועים בלימודים ובמבחנים. כדי שהריכוז ותשומת הלב תפעל במסגרת המיינדפולנס, יש צורך בהתמקדות בפרטים. בדומה לפעילות זו, אנחנו כאן כדי לתת לכם מספר פעילויות שעשויות לעזור לילדים שלכם לבנות את שרירי הריכוז שלהם:

 

1.      דפי צביעה לילדים

אצל מבוגרים, ייתכן שאתם יודעים כי הוכח שצביעה של מנדלות דורשת ריכוז כדי לא לצאת מהקווים ובאופן זה היא מאפשר להתמקד, ללא הפעלת כוח משמעותי על המוח שעשויה לגרום למתח. בהתאם, ישנם מחקרים הטוענים כי פעילות הצביעה משפיעה על האונה הקדמית של המוח ומאפשרת למקד אותו באופן שגורם לדאגות ולטרדות להידחק הצידה ומאפשר להישאר מרוכזים ברגע.

כאשר מדובר על ילדים, מנדלות ישעממו אותם מכיוון שהם לא מוכרות להם ולא חלק מהעולם שהם אוהבים וחיים בו. לעומת זאת, ניתן להביא להם דפי פוקימון לצביעה, דמויות דיסני או מגוון של דברים אשר נוגעים להם באופן ספציפי. באופן זה הם יעבדו על שרירי הריכוז שלהם.

 

2.      הגדרת זמן ומיקום ספציפי לשיעורי הבית

מכיוון שריבוי משימות פוגע בריכוז, חשוב להפחית הסחות דעת מיותרות. לכן, רצוי להכין שיעורי בית ליד שולחן בחדר שקט כשהטלוויזיה כבויה, הטלפון בחדר אחר והמחשב הנייד סגור, אלא אם כן זה נחוץ להשלמת שיעורי בית.

 

3.      תבצעו עם הילדים תרגילי נשימה

נשימה יציבה ועקבית מסייעת להאט את קצב הלב שלנו ושל ילדינו ומסייעת לנקות את הדעת כדי שנוכל לשוב ולהתרכז. מדובר במיומנות אשר חשובה לילדים כאשר הם מתמודדים עם משימות מאתגרות, שעלולות לגרום להם לחרדות ולהגביר את קצב הלב שלהם.

למעשה, מחקרים מראים שחרדה מובילה למצב של הימנעות מעשייה ויוצרת מצב הפוך מריכוז. לכן, יש לעבוד על תרגילים אלו כדי לאפשר לילדים להתמקד ולהתרכז.

 

לסיכום

הריכוז הוא שריר חשוב שיש להבנות לילדים שלכם מגיל צעיר מכיוון שהוא משמעותי בקידום וההצלחה שלהם. לכן, אנחנו ממליצים לכם למצוא פעילויות שיסייעו להם לבנות את השריר הזה בצורה המותאמת לילדים, ובפרט לילדים שלכם.

יצירה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות הילד
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה