נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עידוד חשיבה יצירתית בעזרת טיפול

חשיבה יצירתית

עידוד חשיבה יצירתית אצל ילדים הוא עניין חשוב ומשמעותי בקרב ילדים בכל הגילאים. חשיבה יצירתית תעזור לילדים במספר תחומים בחיים מהתמודדות עם רגשות עד פתרון בעיות בשלל נושאים. לצערנו ישנם מקרים בהם היצירתיות של הילדים לא מקבלת מספיק מקום לביטוי בחיים שלהם. בחיים כיום לפעמים עולם האומנות והיצירה נדחק הצידה, והפוקוס הופך להיות סביב לימודים ובית הספר. ילדים יצירתיים צריכים שיהיו להם מקומות בחיים בהם הם זוכים להביע את עצמם דרך יצירה ואומנות. 

פעמים רבות ילדים יצירתיים הם בעלי רגישויות מוגברות גם לעצמם וגם לסביבה ולכן חשוב לשים לב להתנהגויות ולצרכים שלהם. אם נפעל נכון ונכוון את הילד להשתמש ביצירתיות שלו הוא יחווה חוויות טובות ומעצימות. אחת הדרכים הטובות ביותר להעניק לילדים כלים לחשיבה יצירתית היא דרך טיפול באומנות.

 

למה חשוב לעודד את החשיבה היצירתית אצל ילדים יצירתיים?

לחשיבה יצירתית יש מספר יתרונות מדהימים (שתקפים גם למבוגרים)

  • מסייעת בהתמודדות עם קונפליקטים –  ילדים נתקלים כל הזמן בקונפליקטים. בגלל חוסר נסיון הם עלולים להקלע למצב רגשי מורכב. לפעמים הם עדיין לא פיתחו כלים להתמודדות עם הקונפליקט. חשיבה גמישה ויצירתית תיתן להם כלים לחשוב ולפעול בתור בעיות וקונפליקטים.
  • גמישות מחשבתית – חשיבה יצירתית עוזרת לילד להתגמש ויכולה לעזור לו מאד בהתמודדות עם מעברים או משברים שהוא חווה. מטפלת באומנות לילדים בעלת נסיון ויכולת לראות את הילד, תלמד אותו איך לחשוב בצורה יצירתית וגמישה כלפי אומנות וכתוצאה מכך כלפי החיים.
  • התמודדות עם רגשות מורכבים – חשיבה יצירתית היא חשיבה עמוקה העוזרת לנו להתמודד עם מצבים שונים בחיים ועוזרת לנו לתמלל ולהבין מה אנחנו מרגישים.

ילדים יצירתיים

כיצד טיפול באומנות מעודד חשיבה יצירתית בקרב ילדים?

טיפול באומנות יכול להיות מדהים ולצייד ילדים בשלל כלים. בטיפול באומנות יש פיתוח מעמיק של חשיבה יצירתית. בטיפול באומנות מעודדים חשיבה יצירתית דרך התבוננות. לדוגמא מה אני רואה בתמונה הזו, מה אני חושב על זה? מה הייתי רוצה להגיד על מה שאני רואה? איך אני בוחר להביע את עצמי דרך יצירה? ועוד.

דרך הטיפול באומנות הילדים יכולים להביע את עצמם. הם לומדים מה נקודות החוזקה שלהם ועוברים חוויה מעצימה שגורמת להם להרגיש מיוחדים, יצירתיים ומעניינים. דבר זה עוזר להם עם סוגיות ובעיות חברתיות, לימודיות ועוד. לטיפול באומנות יש הרבה אפשרויות וכלים על מנת לעודד חשיבה יצירתית. דרך דברים כגון ציור ופיסול, בשילוב עם שיחה המעודדת אותם לדבר על החוויה היצירתית ועל העולם היצירתי, ילמדו הילדים שלל כלים חדשים.

טיפול באומנות יסייע לילדים גם להתמודד עם קונפליקטים וגם הרגשות שלהם במקום בטוח ודרך יצירתיות השלכתית. בנוסף ולא פחות חשוב זה יהיה להם כיף! לסיכום חשיבה יצירתית בקרב ילדים חשובה לכל ילד באשר הוא. דרך טיפול באומנות יוכלו ילדים לקבל כלים לחשיבה יצירתית שתסייע להם בהתבגרות ובקונפליקטים בהם הם נפגשים.

חשיבה יצירתית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה