נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

את בהיריון והמרב"ד שלל לך את רישיון הנהיגה? כדאי שתפני לעו"ד תעבורה

את בהיריון והמרבד שלל לך את רישיון הנהיגה כדאי שתפני לעוד תעבורה

שלילת רישיון היא אירוע טראומתי, שלילת רישיון בעת תקופת היריון על בסיס מצב רפואי או נפשי יכולה להיות מתסכלת עוד יותר. אך עדיין לא הכל אבוד. אם את בהיריון והמרב"ד שלל לך את רישיון הנהיגה? כדאי שתפני לעו"ד תעבורה, אל תנסי להתמודד עם המצב לבד, ככל הנראה מצבך רק יוחמר.

 

שלילת רישיון נהיגה בתקופת הריון בשל מצב בריאותי

שלילת רישיון נהיגה בישראל על בסיס רפואי או מצב גופני דוגמת שללת רישיון בעת היריון היא פעולה מורכבת ורגישה הניתנה בידיה של הרשות המתאימה הקרויה המרכז הרפואי לבטיחות בדרכים, או בשמו הקצר מרב"ד. ההליך בישראל הוא מוקפד מאד וברוב מוחלט של המקרים הוא יחל מחובת הדיווח החלה על רופא מטפל אל מול המטופל ואל מול הרשויות בבואו להתריע על מצב בו אדם נחשב מסוכן לעצמו או לסביבה בעת נהגה.

הדיווח יועבר אל הרשות המבצעת, קרי משרד הבריאות והיא תדווח למשרד הפנים באמצעות המרב"ד שהוא גוף משותף לשני המשרדים. ההחלטה לגבי שלילת הרישיון לא נתונה בידי הרופא, הוא רק צינור הדיווח. הסמכות נתונה בידי מומחי המרב"ד. מרגע שנתקבלה החלטה שכזאת היא נכנסת לתוקף באופן מידי ומחייבת את אישה ההרה.

למרות העובדה ששלילת רישיון היא אירוע הפוגע בזכויות פרט בסיסיות של כל אדם, בסמכות המרב"ד לעשות כן.  כאשר מתקבלת הודעה כזאת מומלץ באופן מידי לבצע שתי פעולות מהירות:

  • הגשת ערעור על ב של המרב"ד.
  • פניה אל עורך דין לענייני תעבורה והמרב"ד לטוב ייצוג בתהליך

שלילת רישיון נהיגה בתקופת הריון בשל מצב בריאותי

מה הפעולות האפשריות במקרה של התליית רישיון בתקופת הריון?

מרגע שהתליית הרישיון נכנסה לתוקף מתרחשים שני דברים במקביל .

  1. חל איסור על נהיגה, היות שהרישיון פסול ובמידה ותעצרו נוהגים הסנקציות כלפיכן יגדלו.
  2. שעון החול להגשת ערעור מתחיל לתקתק, מרגע קבלת ההחלטה עומדים לכן 30 יום להגיש

במידה והחלטתן להגיש ערעור לגבי החלטת המרב"ד דעו לכן שלכל צעד שתעשו יש משמעות ולכן רצוי מאד שתכירו את ההליך והמשמעות שלו.

  • הגשת הערעור – הגשת הערעור כאמור חייבת להתבצע תוך 30 יום מקבלת ההחלטה.
  • אופן הגשת הערעור – בשלב זה מומלץ לפנות אל עורך דין לענייני תעבורה והמרב"ד זאת מכיוון שיש חשיבות לפנות אל הוועדה בניסוח משפטי מדויק.
  • הצגת מסמכים – על מנת לסתור את הטענה שבגינה נפסל הרישיון רצוי שתהיו מגובים במסמכים מתאימים שיראו את הסתירה אל מול החלטת המרב"ד.

מה הפעולות האפשריות במקרה של התליית רישיון בתקופת הריון

איך מתבצע הערעור?

הערעור על החלטת המרב"ד כאמור חייב להיות מוגש מהר. רצוי לפנות אל עורך דין לענייני תעבורה והמרב"ד שיוביל את הפניה שלכם אל מול ועדת ערר תל השומר זאת מכיוון שהוועדה מורכבת מאנשי מקצוע מומחים בתחומם, הם יבחנו את הנתונים בעיניים מקצועיות בלבד. לניסיונות של פניה אל הרגש לא יהיה מקום בעת הערעור.

עוד חשוב לדעת כי בעת הכנת הערעור יש חשיבות רבה לענות על הטענות העולות בסיבות להתליית הרישיון. כל טענה נוספת תיתפס כלא חשובה וכטרחנית. עורך דין מקצועי שידע לנסח עבורכם את הבקשה לערעור ידע איך לפנות אל הוועדה. לסיום אמנם הריון מסתיים לכל היותר לאחר תשעה חודשים, אך במידה והערעור שלכם ידחה, תוכלו לגשת לערעור נוסף רק כעבור שנה. לכן מומלץ להשתמש בעורך דין מקצועי.

את בהיריון והמרבד שלל לך את רישיון הנהיגה כדאי שתפני לעוד תעבורה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה