נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סובלת מבעיות נשימה בשינה במהלך ההיריון? אלו הבדיקות שחשוב שתעשי

סובלת מבעיות נשימה בשינה במהלך ההיריון אלו הבדיקות שחשוב שתעשי

בעיות שינה במהלך ההיריון אמנם נפוצות מאוד, אבל זה לחלוטין לא אומר שאת חייבת להשלים איתן ולקבל אותן בברכה לחייך, גם לא ל-9 חודשים. אם את סובלת מבעיות שינה, ריכזנו עבורך כמה דברים שחשוב לדעת, מידע על בדיקות אפשריות ועוד.

במהלך השליש הראשון של ההיריון, נשים חוות שינויים הורמונליים ועייפות מוגברת, כאשר חלקן אפילו מבקשות לעבור טיפול בדום שינה בלילה. אבל, למרות העייפות המוגברת, חלק מהנשים מדווחות על בעיות שינה שמדירות שינה מעיניהן. בתוך כך, יש לדעת כי אותם שינויים הורמונאליים עלולים לשבש את מחזור השינה. יתרה מכך, במהלך השליש השני והשלישי – המצב עשוי להישאר דומה.

 

מדוע היריון עשוי להדיר שינה?

כאמור, נשים רבות מדווחות על קושי בהירדמות בלילה, על התעוררות במהלך הלילה מספר פעמים ועוד. זאת, עקב כמה סיבות ובהתאם לשלב של ההיריון. אם מדובר על השליש ה-2 או ה-3, הסיבות לכך יכולות להיות:

  • צרבות.
  • הגודל של העובר.
  • הזוויות והתנוחות של העובר ברחם.
  • המשקל של העובר.

יש לציין, הסיבות שלעיל הן רק חלק קטן מהסיבות האפשריות, אך הן הנפוצות ביותר. כדי למנוע חששות אחרים, כדאי להיבדק אצל רופא. במקביל, חשוב לשלול כל גורמים גנטיים שעשויים להקשות על השינה בלילה.

סובלת מבעיות נשימה בשינה במהלך ההיריון אלו הבדיקות שחשוב שתעשי

בדיקות לנשים שסובלות מבעיות שינה בהריון

במקרים של מחסור בשינה במהלך ההיריון, ישנן כמה בדיקות שינה ובדיקות אחרות שמומלץ לעבור. לא צריך למהר לקפוץ למסקנות, אבל בכל זאת כדאי לעבור כמה אבחונים כדי לשלול בעיות שונות. בתוך כך, הבדיקות המומלצות הן:

  • בדיקת ברזל בדם.
  • בדיקת הפרעות בבלוטת התריס.
  • פוליסומנוגרפיה
  • סוכרת הריון.
  • בעיות נשימה בלילה, דום נשימה ועוד.

מלבד הבדיקות הנ"ל, חשוב גם לאמץ אורח חיים כללי בריא יותר, כמו למשל להימנע מקפאין וסוכר, מה שכידוע, גורם לערנות יתר. אם את אוהבת מאוד מתוקים, אפשר לנסות אלטרנטיבות טבעיות יותר הכוללות פחות סוכר בתוכן.

 

האם מסכת CPAP מומלצת לנשים בהריון?

אם את בהריון, סובלת מבעיות שינה וכבר מאסת בפתרונות מסוימים, את בהחלט יכולה לשקול שימוש במסכת סיפאפ (CPAP). כדאי להתייעץ עם הרופא שלך לגבי לבישת המסכה, מכיוון שמסכות אלו מאפשרות לאנשים באופן כללי לישון טוב בלילה.

עבור נשים מסוימות, נחירות או בעיות שינה אחרות יכולות להפריע לשינה רציפה, במיוחד אם מדובר על תקופת ההיריון. אם זהו המצב, מסכת CPAP מספקת זרימה מתמשכת של אוויר דרך האף והפה כדי לשמור על דרכי הנשימה פתוחות. בכך, המסכות יכולות לעזור לנשים בהריון לנשום בקלות רבה יותר ולישון יותר טוב בלילה.

יש לחזור ולחדד, לפני נקיטה בכל צעד כזה או אחר, חשוב להתייעץ עם רופא המשפחה שלך.

סובלת מבעיות נשימה בשינה במהלך ההיריון אלו הבדיקות שחשוב שתעשי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה