נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתכוננים ליום שאחרי: כל מה שתצטרכו אחרי הלידה

לידת ילד

מזל טוב! בשעה טובה, לאחר 9 חודשים זה סוף סוף קרה. בין אם זו לידה ראשונה ובין אם לא, לידה תמשיך לרגש אותנו במיוחד כל פעם מחדש. אך מעבר למאורע המשמח , לקראת לידה יש להתכונן מבחינות רבות.

יש לדאוג לכך שכל הציוד הבסיסי לטיפול בתינוק החדש יהיה מוכן לפני הגעתו לאוויר העולם. כמו כן, כדאי לדאוג מבעוד מועד גם לשידת החתלה, לחיתולים, לבגדים, לעגלה וגם למטרנה. אז אם גם אתם מבולבלים ממה שעומד לקרות אחרי הלידה, כדאי מאוד שתקראו את הכתבה הקרובה.

 

קודם כל ולפני הכל – האמא

הפסקה הבאה מופנית בעיקר לגבר, הלוא הוא האבא החדש.  כנראה שזה נשמע לכם ברור מאליו, אך גברים –  כדאי שתתכוננו לכך שתצטרכו לאישה שלכם, והרבה. הן  בפן הפיזי והן בפן הנפשי. ניתן להגיד שלידה עבור אישה הוא אירוע טראומתי, שכן אישה אחרי לידה היא כאובה, מוצפת בהורמונים, בהתרגשות ובעייפות, ולכן היא נדרשת לסיוע רחב בכל מה שהיא תבקש, אבל גם בכל מה שהיא לא תבקש.

מצופה מהגבר להגדיל ראש ולעזור בכל דבר, לדאוג שהאמא ישנה ואוכלת כמו שצריך, כמו גם לעזור בטיפול התינוק, וגם סיוע בניידות של האישה או של שאר הילדים, כל זה כמובן לצד עשיית מטלות בבית. מלבד הפן הפיזי, בת הזוג שלכם כניראה תצטרך אתכם גם בפן הנפשי – היו רגישים וקשובים כלפיה, דעו להכיל את מצבי הרוח המשתנים שלה ולהרגיע אותה בעת הצורך.

 

עגלה לקטנטן החדש

בין הדברים החשובים ביותר שיש להצטייד לפני הגעתו של התינוק זה עגלה. בכוחה של עגלה להקל בצורה  משמעותית על ההורים לתינוק החדש, בעיקר בכל הנושא של ניידות. לסחוב על היידים תינוק לאורך זמן ממושך יכול להיות קשה מאוד, לכן עגלה הופכת כל יציאה מהבית לקלה ונוחה בהרבה יותר.

כמו כן עגלה יכולה גם לעזור לכם להרדים את הבייבי שלכם, כשהגיע הזמן לכך או כשאתם כבר רוצים ללכת לישון. עגלת תינוק טובה יכולה להגיע גם לסכומים של אלפי שקלים, ולכן נראה הורים טריים רבים מחפשים שעות אחרי עגלת תינוק מומלצת על מנת שעגלה זו תשמש אותם לשנים רבות קדימה.

 

שימו לב למבקרים

סביר מאוד להניח שבני משפחה וחברים רבים ירצו לבוא במהרה לראות את התינוק החדש. חשוב מאוד להישאר מתואמים עם בן או עם בת הזוג על מנת שלא ייווצר מצב בו האנשים שאנחנו הכי אוהבים יבואו דווקא בזמנים שפחות נוחים לנו או לבני זוגנו, או כשאנחנו עייפים. בנוסף, לפעמים הביקור עלול להתארך מעבר לצפוי, דעו לקרוא בין השורות והסבירו בנימוס למי שבא לבקר, אפילו אם הגיע מרחוק, שהגיע הזמן ללכת.

 

בירוקרטיה בסבבה

דעו לקחת את הבירוקרטיה בנחת, ובשלווה. ישנם הרבה טפסים שצריך להכין ולמלא מיד אחרי שמביאים תינוק לעולם. ראשית, דאגו לבצע את כל הבדיקות והחיסונים שהתינוק מקבל אליהן הפניות בבית חולים. לאחר מכן, קבעו רישום במשרד הפנים והשיגו אישור יציאה מבית חולים. לא לשכוח לרשום את התינוק לקופת החולים שלכם ולקבוע תור לטיפת חלב למעקב שגרתי.

 

לסיכום

לסיכום, יש הרבה דברים שצריך לעשות לפני ואחרי לידה, כמובן שיש עוד משימות שלא ציינו כאן בכתבה. לכן על מנת שהכל יעבור בניחותא, דעו להערך לכך בהתאם. בין כל האירגונים וההכנות אל תשכחו את עצמכם. שמרו על הזמן הזוגי שלכם, ועל תקשורת חיובית. תזכרו שבסופו של דבר הבאתם לעולם תינוק שעם השנים יביא לכם הרבה נחת. בהצלחה!

לידת ילד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לאחר לידה
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה