נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי מותר לצאת עם התינוק הטרי מהבית

תינוק חדש

הכניסה בפעם הראשונה עם התינוק החדש לבית מלווה בהתרגשות ובחשש – איך נצא אתו שוב מהבית? ומתי? עצם הרעיון להוציא אותו מהבית עשוי להיראות להורים הטריים מבנינו כמסובך וגם מדאיג – הבית חם ומוגן, ניתן להאכיל בו בשלווה ובנחת, יש שקט… אבל לחיים קצב משל עצמם. לעתים צריך לצאת טיפת החלב או לסידורים אחרים, וגם לאמא בחופשת לידה מגיע לצאת ולנשום קצת אוויר. 

 

הזמן המומלץ ליציאה מהבית עם התינוק החדש

רבים שואלים מתי אפשר לצאת עם התינוק בפעם הראשונה מהבית, ולשאלה זו אין תשובה חד משמעית. מובן כי מומלץ בימים הראשונים לשהות בבית עם התינוק, באזור שקט ונינוח. לאחר שתעברו את השבוע הראשון, אין כל מניעה לצאת עם התינוק שלכם לסיבוב בתוך חלל סגור, ובוודאי באוויר הפתוח. האוויר הצח ואור השמש חשובים לבריאות התינוק, וכל שכן להורה המלווה אותו. מומלץ לשלב בסדר היום שלכם יציאה קצרה או ארוכה הכוללת טיול נעים, אם תנאי מזג האוויר מאפשרים זאת.

 

לאן כדאי לצאת עם התינוק החדש

בשבועות הראשונים לחייו, וותרו על יציאה למקומות הומי אדם עם התינוק, כמו קניונים או מסיבות בגנים של האחים הגדולים יותר. מובן כי עדיף להימנע ממחלות ווירוסים הנפוצים בחללים אלו, אך גם מעודף גירויים עבור הרך הנולד. כל טיול קצר הוא אירוע עוצמתי עבור הקטן שלכם, והוא עשוי לעייף אותו מאוד.

השתדלו לקחת את התינוק למקומות עם אווירה רגועה, מספר אנשים מועט, ובכמה שפחות גירויים חזותיים נוספים. אל תתביישו לבקש בנימוס מאנשים בסביבה לא לגעת בתינוק שלכם, או לא להתקרב אליו יותר מדי.

 

שאלה של מזג האוויר

ביציאה למקום סגור או נסיעה במכונית, אין זה באמת משנה מהי הטמפרטורה בחוץ, אך הקפידו תמיד להלביש היטב את התינוק, בביגוד ההולם את העונה הנוכחית ובכובע שמכסה את האוזניים, בעיקר בשלב המעבר בין הרכב לחדר. בימים קרים מאוד (של פחות מ-10 מעלות) או בימים בהם נושבת רוח חזקה – הימנעו מטיולים בחוץ ותישארו בבית כל עוד זה מתאפשר.

 

תכנון מראש עושה את ההבדל

שלבו את היציאה שלכם מהבית עם התינוק בסדר יום מתוכנן. אל תצאו בשעה שבה אתם יודעים כי התינוק יהיה מאוד עייף ויזדקק לשינה, שכן היציאה מהבית תעורר אותו ועשויה לגרום למצב של עייפות יתר וקושי בהירדמות וכניסה לשינה. תכננו מראש את זמני ההאכלה במקום שבו הדבר יהיה אפשרי ונוח – בין אם התינוק אוכל מבקבוק או יונק.

 

לסיכום

על אף קיומן של אמונות מסוימות בדבר היציאה הראשונה מהבית של הרך הנולד, לא קיימת מניעה רפואית משמעותית הנוגעת לשאלה זו, ואם ברצונכם לצאת מהבית לסיבוב קצר – עשו זאת, כל שכן אם קיים צורך ממשי הכולל הצטיידות בחיתולים, למשל. היציאה מהבית תעשה לכם טוב, אל תוותרו עליה.

תינוק חדש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות הילד
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה