נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מכנס וחולצה או אוברול – איך תדעו באיזה גיל להחליף בינהם

בגדי תינוקות

בכל הקשור לטיפול בתינוקות הרכים שלנו, אין ספק כי אחד מהחלקים המהנים ביותר קשור לנושא הביגוד. ברשתות קיים שפע עצום ומבחר גדול ושובה לב של בגדי תינוקות, ולנו, ההורים – נותר רק לבחור. תינוקות רכים בדרך כלל לובשים אוברול – חליפה המכסה באופן מלא את הגוף הקטן והמתוק של התינוק. מתי מומלץ לעבור מהאוברול העוטף למכנס וחולצה? על כך נפרט במאמר הבא.

 

עונות השנה

קיים הבדל משמעותי ברכישת בגדים לתינוק ובהלבשתו בחודשים הראשונים לחייו כאשר מדובר בתינוק שנולד בחורף, לעומת תינוק שנולד בקיץ. כלל האצבע הוא הלבשת שתי שכבות – גם בקיץ. זאת מפני שהתינוק הרך לא יודע לווסת את חום גופו, ולכן קיים צורך לשמור עליו עטוף במיוחד בכדי שלא יתקרר. עם זאת, אל תעטפו את התינוק ביותר מדי שכבות, שכן גם חום יתר של הגוף אינו מומלץ בשום דרך.

 

ביגוד לתינוק בחודשים הראשונים לחייו

הורים רבים אוהבים להלביש את הרך הנולד באוברול – בגד העוטף את התינוק מכף רגל ועד ראש. כיום ניתן לרכוש אוברולים הנסגרים באמצעות כפתורים או באמצעות ריצ'רץ'. זוהי אופציה נוחה במיוחד, המשלבת יופי יחד עם פרקטיות, שכן אין צורך בסט של מכנס וחולצה.

תינוק שרק נולד לא זז יותר מדי, לכן האוברול לא מגביל את תנועתו, והוא מצוין עבור תינוק קטן ורך שבעיקר ישן, יונק, ומדי פעם נמצא באוניברסיטה או על משטח הפעילות.

 

מעבר מאוברול למכנס וחולצה

תוכלו לעבור בכל שלב מאוברול למכנס וחולצה, כאשר חשוב שתקפידו על מספר דגשים חשובים –

  • גיל התינוק – אם הלבשתם לתינוק מכנס וחולצה, הקפידו להלבישו בשתי שכבות, על פי כלל האצבע שציינו בתחילת המאמר.
  • סוג הבד – בגדי תינוקות צריכים להיות נוחים ונעימים, הרבה לפני שהם יפים ומסוגננים. העדיפו תמיד לבחור בבגדים העשויים מאה אחוז כותנה, בעיקר בקיץ הישראלי החם.
  • עונות השנה – כיום יש אוברולים קצרים המתאימים גם לקיץ, לכן אם אתם אוהבים אוברולים תוכלו להשתמש בהם גם בעונה החמה. עם זאת מומלץ, כאשר נעים בחוץ, לחשוף את כפות הרגליים של התינוק, ולכן אוברולים שעוטפים גם את כף הרגל פחות מומלצים כאשר מגיעים לקיץ. בחורף, הקפידו להלביש לתינוק מתחת לחולצה גם בגד גוף, בכדי לשמור על חום גופו התקין.

כשהתינוק מתחיל לזחול, או עושה את צעדיו הראשונים אל עבר שלב הזחילה, מומלץ לעבור למכנס וחולצה, שכן מגע של כפות הרגליים במשטח הפעילות או הרצפה יגבירו את נכונותו לזחול ויעזרו לו בפעולה זו.

 

לסיכום

אוברולים בשלל גוונים וסוגים, מכנסיים קצרים וארוכים, חולצות עם שרוול או בלי – כל השפע הטוב הזה של בגדי תינוקות קיים, ולכם כהורים נישאר רק ליהנות. חשוב שתקפידו על הדגשים הניתנים במאמר זה, ובכך תשמרו על בריאותו של התינוק. מזל טוב!

בגדי תינוקות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא קניות לתינוק
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה