נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה: הרשימה המלאה!

מס הכנסה

יש רשימה ארוכה של מחלות שמאפשרות לאזרחים במדינת ישראל לקבל פטור מתשלומי מס הכנסה. מדריך זה יוצא לאור, כדי להעלות את המודעות בתחום ולרכז את כל המחלות שנכנסו לרשימה. הישארו כאן ותוכלו לבדוק אם המחלה ממנה אתם סובלים, תקנה לכם את הזכאות שתחסוך לכם הרבה כסף.

 

תכירו את המחלות הנפוצות

נהוג לחלק את המחלות המזכות בפטור ל – 3:

  1. מחלות סופניות (מסכנות את חיי החולה)
  2. מחלות כרוניות (פוגעות באופן ניכר באיכות החיים של החולה)
  3. מחלות קלות

חשוב להכיר בהפרדה זו, מכיוון שהיא משפיעה על גובה הפטור. ככל שהמחלה תהיה מורכבת ותפגע בגוף יותר, כך עולה הסיכוי לקבל את הפטור. נציין בהזדמנות זו שהזכאות תיקבע לאחר נוכחות בוועדה רפואית שתחליט מהם אחוזי הנכות שמגיעים למגיש הבקשה. בשורות הבאות נציג בפניכם באופן מפורט את המחלות שנכנסות בשתי קטגוריות אלה.

 

מחלות סופניות

בחרנו להציג תחילה את רשימת המחלות שנחשבות לקשות במיוחד, אלה שעשוית לסכן את חייו של מגיש הבקשה. מדובר במרבית המקרים במחלת הסרטן, מחלות לב שונות ומחלות ריאה. מי שהמחלה שלהם קיימת ברשימת מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה צריכים להגיש את הבקשה בהקדם האפשרי.

שכן, המדינה מעניקה באופן אוטומטי את הזכאות לאנשים אלה שיוגדרו כבעלי 100% נכות לצמיתות. אם לא די בכך, הם יקבלו גם את כל הזכויות הרפואיות שאזרח יכול להיות זכאי להם בישראל.

 

מחלות כרוניות

יש לא מעט מחלות שפוגעות באופן קשה באורח החיים של מגיש הבקשה שצפויות ללוות אותו לאורך כל חייו (אך הן לא נחשבות למחלות מסכנות חיים). מדובר למשל בסוכרת, קרוהן, אי ספיקת כבד, מחלות נוירולוגיות, פרקינסון ועוד.

מי שחולים במחלות אלו, צריכים לבדוק את זכאותם בוועדה של הביטוח הלאומי. שכן, זו צפויה לקבוע את אחוזי הנכות של התובע. אם יתגלה שסך האחוזים מכל הנכויות עולה על 90%, הוא יהיה זכאי לקבלת הפטור ממס הכנסה.

מחלות כרוניות

מחלות קלות

המחלות שנחשבות ל"קלות" מקנות לחולים בהם בערך 40% נכות. מדובר בדרך כלל בחוסר איזון בבלוטת התריס, לחץ דם גבוה ובעיות נשימה. מחלות אלו עשויות לבוא לידי ביטוי כחלק ממחלות מורכבות יותר והן יכולות להוביל לאחוזי נכות גבוהים בקרב מגיש הבקשה.

 

כך תדעו אם אתם זכאים לקבלת הפטור

מי שחלו במחלה קשה או מחלה שפגעה באופן ניכר באורח החיים שלהם, צריכים לפנות בהקדם האפשרי לחברה שעוסקת במימוש זכויות רפואיות. שכן, זו תסייע בהליך הגשת הבקשה לפטור מתחילתו ועד סופו.

 

לסיום

עד כאן רשימת המחלות שמזכות בפטור מתשלום מס הכנסה. בשלב זה אתם מכירים בהן מקרוב ויודעים איך הן מרכיבות את הזכאות הסופית. נאחל בהזדמנות זו שתהיו בריאים ושתקבלו את ההטבות שמגיעות לכם בהתאם לקבוע בחוק.

מס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה