נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה זמן צריך על מנת להתאושש בצורה מלאה מלידה?

לידה טבעית

אין ספק שלידה זה אירוע מרגש שמשפיע באופן דרסטי על חיינו, גם הגוף וגם הנפש נרתמים לטובת האירוע המופלא הזה. תהליך הלידה אינו מסתיים בלידה עצמה, הוא נמשך עד לאחר ההחלמה. אז כמה זמן צריך על מנת להתאושש מלידה? הרי לפניכם במאמר.

 

הכנה ללידה

הכנה פיזית – מומלץ להכין את הגוף על ידי תרגול תנועות שמחזקות את רצפת האגן, עיסויים שמרככים את פתח הנרתיק, נשימות ועוד. ככל שתאריך הלידה מתקרב, מומלץ להכין מבעוד מועד תיק עם כל הדברים שתצטרכו ללידה. בנוסף לקנות מוצרים בסיסיים לתינוק, לארגן את הבית ולהכין את האנשים הקרובים.

הכנה מנטלית – בטח אם זו לידה ראשונה, מומלץ לעשות קורס הכנה ללידה שעוזר להבין מה קורה בכל תהליך ההריון והלידה, איך אפשר להתמודד עם הכאב ועוד מידע שיעזור ליולדת לבוא מוכנה ללידה. חשוב להכין את הילדים ( אם יש), להיעזר בבני משפחה וכמובן לשתף את בן הזוג בתהליך.

 

תהליך הלידה

השלב הלטנטי (הסמוי) – בשלב זה צוואר הרחם, ממנו יוצא התינוק ארוך וסגור, תיתכן תחושה של אי נעימות בגוף ולעיתים הפרשה של פקק הרירי, הכאבים דומים לכאבי מחזור – כאבי גב תחתון, כאבים במפשעות, שלשולים, הקאות ויציאות רכות. שלב זה גם מתאפיין בצירים קלים, לרוב הם יהיו במרווחים לא שווים. מומלץ לא להגיע לבית חולים, אלא להישאר בבית ולהסיח את הדעת עד להתפתחות נוספת בתהליך.

השלב הפעיל – כשהצירים מתחילים להיות סדירים יותר ובמרחקים קטנים, זה סימן שהשלב הפעיל מתחיל להגיע. השלב הפעיל מאופיין בפתיחה של 3 ס"מ' וצירים עקביים וחזקים יותר, בשלב זה, במידה ותרצה, תקבל היולדת אפידורל. שיא השלב הפעיל הוא בפתיחה 10 כאשר צוואר הרחם מחוק. בשלב זה מתחילה הלידה, הוא מלווה בכאבים החזקים ביותר והוא מסתיים רק כאשר מניחים את התינוק על חזה היולדת.

 

תהליך ההחלמה – מה קורה אחרי הלידה לגוף

מיד לאחר הלידה מתחיל הרחם להתכווץ, לכן עלולה היולדת להרגיש כאבים עזים בעיקר בזמן ההנקה. חשוב לנקות היטב את אברי המין החיצוניים ואת התפרים אם יש, לאחר שלושה ימים עלול להתפתח גודש בשדיים, חשוב ללבוש חזייה הדוקה שתקל במקרה שיסדקו הפטמות. בנוסף לאתגרים הפיזיים, רבות הילדות החוות תנודתיות עצומה במצב הרוח בשל ההורמונים הרבים המופרשים.

 

כמה זמן לוקח תהליך ההחלמה

"משכב לידה" הוא שם התקופה שבין הלידה להתאוששות הגוף. במהלך התקופה הזו הגוף צובר כוחות מחודשים, הרחם חוזר לגודלו המקורי ולאט לאט מתחילים להתרגל ליצור הקטן שנולד. זמן ההחלמה משתנה מאישה לאישה, יש שמגדירים אותו מיום הלידה ועד שישה שבועות, אך מכיוון שכל אישה היא שונה, זמן ההחלמה יהיה בהתאם.

 

סיכום

ראינו שלידה אורכת זמן, היא דורשת הכנה מרובה לפני והיא לא נגמרת בלידה עצמה. חשוב להבין עד כמה הגוף משתנה לפני ואחרי הלידה וכמה אנרגיות הוא משקיע. תהליך ההחלמה דורש שניתן לו את הזמן  והכבוד הראוי לו שכל אישה ואישה צריכה.

לידה טבעית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לאחר לידה
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה