נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד מחשבים תאריך לידה משוער?

תאריך לידה

כשאישה מגלה שהיא בהריון, אחת השאלות הראשונות שיהיו לה היא מתי היא יכולה לצפות לקבל את פני התינוק החדש שלה לעולם. חישוב תאריך יעד משוער יכול להיות תהליך מסובך, וחשוב לציין שתאריך היעד הוא הערכה בלבד. חישוב תאריך היעד המשוער במהלך ההריון הוא שלב חשוב לאמהות המצפות.

תאריך זה עוזר לנשים לתכנן ולהתכונן לקראת הגעת התינוק שלהן, כמו גם להבין את ציר הזמן עבור פגישות ובדיקות טרום לידתיות שונות. תאריך היעד המשוער משמש גם למעקב אחר התקדמות ההריון ולמעקב אחר התפתחות העובר. במאמר זה, נדון כיצד לחשב תאריך יעד משוער במהלך ההריון.

 

כיצד החישוב מתבצע?

השיטה הנפוצה ביותר לחישוב תאריך יעד משוער מבוססת על היום הראשון של הווסת האחרונה (LMP). שיטה זו מניחה שההריון הממוצע נמשך 280 ימים, או 40 שבועות, מהיום הראשון של ה-LMP. כדי לחשב את תאריך היעד המשוער, עליך לספור 280 ימים מהיום הראשון של המחזור האחרון שלך. לדוגמה, אם המחזור האחרון שלך התחיל ב-1 בינואר, תאריך היעד המשוער שלך יהיה 8 באוקטובר.

חשוב לציין כי שיטה זו מספקת הערכה בלבד וכי מועד הלידה בפועל עשוי להשתנות. תאריך היעד יכול להיות מושפע מגורמים כמו אורך המחזור החודשי, תאריך ההתעברות המדויק ונוכחות של סיבוכים כלשהם במהלך ההריון.

כדי לקבל תאריך יעד מדויק יותר, הרופא שלך עשוי לבצע גם אולטרסאונד בשלבים המוקדמים של ההריון. האולטרסאונד יכול לקבוע את גיל ההריון של העובר בתוספת מחשבון הריון ולידה – שיכול לחשב את מספר השבועות שחלפו מאז ההתעברות. ניתן להשתמש בגיל ההריון כדי לחשב תאריך יעד מדויק יותר.

תאריך לידה

על מה כדאי לשים דגש?

בנוסף לתאריך היעד, חשוב גם לחשב את גיל ההריון במהלך ההריון. גיל ההריון משמש למעקב אחר התפתחות העובר, מעקב אחר גדילתו וגודלו של העובר, וקביעה מתי מתרחשות אבני דרך מסוימות, כמו פעימת הלב הראשונה או היווצרות האיברים העיקריים. כדי לחשב את גיל ההריון, ספק שירותי הבריאות שלך ישתמש בתאריך היעד או בתאריך היעד המשוער שהתקבל מה-LMP.

שיטה נוספת לחישוב תאריך היעד מבוססת על תאריך הביוץ. ביוץ הוא תהליך של שחרור ביצית מהשחלה, והוא מתרחש בדרך כלל כ-14 יום לפני תחילת הווסת הבאה. נשים שיש להן מחזור סדיר יכולות להשתמש במידע זה כדי לחשב את תאריך הביוץ שלהן ולהעריך את תאריך היעד. כדי לחשב את תאריך הביוץ, עליך לספור 14 ימים מהיום הראשון של הווסת האחרונה שלך. לדוגמה, אם המחזור האחרון שלך התחיל ב-1 בינואר, תאריך הביוץ שלך יהיה 15 בינואר.

חשוב לציין שתאריך הביוץ יכול להיות מושפע מגורמים כמו מתח, מחלות וחוסר איזון הורמונלי, שעלולים לגרום לאי סדיר של המחזור החודשי. במקרים אלו, עלול להיות קשה לחשב את תאריך הביוץ, וייתכן שיהיה צורך להשתמש במחשבון הריון ולידה או לפנות לייעוץ של רופא.

תאריך לידה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה