נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד לזכות בפטור ממס הכנסה מטעמי בריאות

פטור ממס הכנסה לבריאות

פניות רבות שהגיעו אל תיבת הדואר שלנו, גרמו לנו להבין כי עלינו להוציא סדרת מדריכים מקיפה שתציג בפני כל דורש את כל המידע החיוני שנוגע לקבלת פטור ממס הכנסה. מדריך זה הוא הראשון בסדרה. בו נציג בפניכם את הדרך שתוביל אתכם לקבלת הפטור המיוחל מטעמי בריאות. הישארו אתנו ותגלו מה עליכם לעשות באופן הדרגתי וברור.

 

בשלב ה – 1 עליכם לבדוק אם אתם זכאים לקבלת הפטור

מי מכם שרוצים לקבל את הפטור המיוחל מטעמי בריאות, צריכים להוכיח כי הדבר מגיע להם על פי החוק. לא נלאה אתכם בפרטים ונציין מיד כי קבלת הפטור המלא מותנית בעמידה באחד מהתנאים הבאים:

  • יש לכם מעל ל – 90% נכות לצמיתות
  • יש לכם תעודת עיוור

יש אפשרות לקבל פטור חלקי במצבים מסוימים, אך את המידע הזה נציין במדריכים הבאים, כדי לא להעמיס עליכם. אם אתם סבורים כי המחלה שממנה אתם סובלים יכולה להקנות לכם 90% נכות, עליכם להמשיך אל השלב השני וליישם אותו בהקדם האפשרי.

פטור ממס הכנסה לבריאות

בשלב ה – 2 עליכם לאסוף מסמכים רפואיים שמציגים את מצבכם

עכשיו תצטרכו לאסוף את כל המסמכים הרפואיים שיכולים להעיד על כך שיש לכם זכאות לקבלת פטור ממס הכנסה. מדובר בתוצאות של בדיקות, סיכומים רפואיים של אשפוזים ועוד. ראוי לציין בהזדמנות זו כי אם אין לכם את הסבלנות להתמודד עם כל הבירוקרטיה הזו, יש באפשרותכם לפנות אל יועץ מס שיבצע את ההליך עבורכם. פנייה שכזו תאפשר לכם לדלג על השלב הנוכחי וזה שאחריו ותחסוך לכם כאב ראש.

 

בשלב ה – 3 עליכם למלא טופס ייעודי

אם בחרתם לבצע את ההליך באופן עצמאי, תצטרכו למלא טופס ייעודי שנקרא "בקשה לעדכון נכות רפואית לפטור ממס הכנסה". אפשר להשיג את הטופס באמצעות חיפוש מהיר בגוגל. שימו לב שאתם ממלאים את הטופס במלואו, כדי שלא תתבקשו להוסיף מסמכים נוספים בהמשך.

פטור ממס הכנסה

בשלב ה – 4 עליכם להתייצב בוועדה רפואית ולהמתין לתוצאות

כעת עליכם להמתין לקבלת מכתב שיזמן אתכם לוועדה רפואית במשרדי הביטוח הלאומי. אם זו הפעם הראשונה שאתם שומעים על וועדה זו, כדאי שתדעו שיושבים בה מומחים שיבקשו להכיר בכם ולהבין מדוע פניתם לקבל את הפטור המדובר. אלה ישאלו אתכם כל מיני שאלות אודות מצבכם הרפואי ויקראו את המסמכים שמסרתם בשלב הקודם. ראוי לציין כי לא תקבלו תשובה לגבי הפטור מיד בתום הוועדה, אלא כמה שבועות לאחר מכן.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את הדרך שתוביל אתכם לקבלת פטור ממס הכנסה מטעמי בריאות. בשלב זה יש בידיכם את כל המידע, כך שנשאר לכם רק למלא את המסמכים, להגיש אותם ולבצע את שאר ההליך כפי שתואר לעיל. נאחל שתבצעו זאת על הצד הטוב ביותר ושיהיה בהצלחה.

פטור ממס הכנסה לבריאות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה