נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

את אחרי לידה וצריכה לנווט בבירוקרטיה? קבלי 4 טיפים כיצד לצלוח זאת

נכסים בחו_ל

כל אישה שילדה לאחרונה, יודעת שעליה להתמודד לא רק עם לילות לבנים ותנוחת "נמר על העץ", אלא גם עם עניינים בירוקרטיים שאין לה זמן וראש להתעסק עמם. החלטנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי להבין איך נוכל לסייע לנשים אחרי לידה בהקשר זה. נזמין אתכן להישאר אתנו ולהכיר את 4 הטיפים שנגלו לנו במהלך הבירור, כדי שתוכלו להתמודד עם המסמכים וההגשות על הצד הטוב ביותר.

 

טיפ מספר 1 – תבצעו את הרישום למשרד הפנים בבית החולים

בתי חולים שונים ברחבי הארץ מציעים שירותי רישום למשרד הפנים. הליך זה מתבצע תוך מסירת המסמכים הדרושים מהאחות ליולדת. מי שתמלא את הפרטים בבית החולים, תוכל לחסוך לעצמה זמן רב בחיפוש אחר פלטפורמה חלופית שדרכה ניתן למסור את המסמכים.

אם תקבלו לידיכן את המסמכים הללו בזמן לא מתאים, תוכלו למסור אותם למלווה (בן הזוג או קרוב משפחה אחר) שיימצא בקרבתם באותה העת, כדי שזה יסייע לכן. נסביר שאי חתימה על מסמך זה, תצריך התמודדות עם בירוקרטיה סבוכה בהמשך. שכן, זו מצריכה לא פעם הגעה לסניף הדואר או משרד הפנים הקרוב לביתכן.

ילדה

טיפ מספר 2 – מתכננות רילוקיישן? יש מי שיעזור!

שמענו לאחרונה על נשים רבות שמתכננות לעבור לדירה חדשה מעבר לים, בעקבות מקום העבודה של בן הזוג. אם תרחיש זה מוכר לכן, תצטרכו לפנות בהקדם האפשרי לנוטריון מומלץ. שכן, זה יבצע חתימה על מסמכי הלוואה לארצות הברית או יערוך אישור תרגום בעת הצורך.

 

טיפ מספר 3 – אתן לא צריכות לעבוד קשה בשביל מענק

החוק קובע שכל אישה שעברה לידה יכולה לקבל מענק אוטומטי, בהתאם לפרטים שמופיעים במשרדי המוסד לביטוח לאומי. אתן לא צריכות לרדוף אחרי נציגים או למסור מסמכים מסוימים לפקידים במשרד שקרוב לביתכן, משום שבית החולים שבו ילדתן אחראי לדווח על הלידה, כך שתוכלו לקבל את המענק לאחר זמן מה. נדגיש שסכומי המענק משתנים בהתאם לקריטריונים שונים שקבועים בחוק. רגע לפני שנמשיך לטיפ הבא, נמליץ לקרוא אודות קריטריונים אלה, כדי שתדעו מה מצפה לכן.

ללדת

טיפ מספר 4 – הארכת חופשת לידה זה לא עניין מסובך

יש מי שסוברות שהארכת חופשת הלידה היא עניין בירוקרטי ומסובך. אנחנו כאן כדי לומר שזו טעות. שכן, החוק קובע שאישה לאחר לידה יכולה להאריך את חופשת הלידה מעבר ל – 15 השבועות שהיא מקבלת עליהם תשלום מהמדינה. אם תחליטו לעשות זאת, תוכלו פשוט ליידע את המעסיק שלכן באמצעות מכתב שיציג את הבקשה ואת התאריך שבו אתן מתכננות לחזור למקום העבודה.

 

לסיום

נשים אחרי לידה לא צריכות להתמודד עם בירוקרטיה סבוכה. שכן, יש טיפים שיאפשרו להתמודד עם הליכים שונים, מבלי לצאת מהבית. בשלב זה אתן מכירות בהן מקרוב, כך שתצטרכו פשוט ליישם אותן ולהעביר הלאה, ליולדות שטרם הכירו בהם.

חופשת לידה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא הריון ולידה
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה