נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הקרטוקונוס – כיצד נטפל ?

קרטוקונוס

העיניים שלנו, הן אחד מהאיברים הכי חשובים בגוף האדם, ולדעת רבים הם האיבר הכי חשוב בגוף האדם. חלק ממאמרי חכמים בדורות העתיקים קובעים כי "סומא" כלומר עיוור, חשוב כמת. קביעה זו ברורה ביותר, שכן הראיה היא חוש שמקשר אותנו למרחב ולעולם החיצוני בצורה בלתי אמצעית, ובלעדיה, היינו בנתק מוחלט שניתן להגדירו בצורה חד משמעית כאסקפט של מוות. לכן, מובן כי חשיבות הטיפול בעיניים ובראיה, צריכה להיות בעדיפות עליונה אצל כולנו.

 

מחלת הקרטוקונוס

אחת מהמחלות אותן יש לאבחן בצורה מהירה ולטפל בה בדחיפות היא קרטוקונוס. הקרטוקונוס היא מחלה, בה השכבה החיצונית של העין, שכבת האפיתל, מתעבה בצורה מעוותת ונהיית בצורה של קונוס. אם תקליקו באינטרנט, ותחפשו בגוגל תמונות כיצד נראה קרטוקונוס, תוכלו לראות תמונות של קרניות העין שייראו לכם בצורה חרוטית ברורה. ננסה כעת לסקור את הטיפולים והגורמים למחלה מיוחדת זו.

קרטוקונוס

הגורמים למחלה

ישנם שני גורמים מרכזיים למחלה זו. הגורם הראשון, הוא גנטי לחלוטין. מחקרים מראים כי בעקבות עיוותים ברפליקציה של הד.נ.א שאחראי על התפתחות וייצוג הקרנית, מתפתחת בגיל מסוים מחלה זו בקרנית העין. הגורם השני, שהוא הרבה יותר נדיר מהגורם הראשון, הוא כתוצאה מאלרגיה. בתהליך ייחודי זה, כתוצאה מאלרגיה בדרך כלל אצל ילדים, הגירוי גורם לילידים לשפשף את העיניים שלהם, וכתוצאה מכך הם יוצרים לעצמם שכבה מגורית של קרנית שלאט לאט מקבלת צורה של קונוס.

 

השפעות המחלה

המחלה גורמת לירידה באיכות הראיה במגוון צורות. הראשונה היא ראיה מטושטשת ומעוותת שמפריעה להתנהלות תקינה של החולים במחלה זו. בנוסף, חולים רבים מדווחים כי הם סובלים מעיוורון כתוצאה מחשיפה לאור חזק ובהיר. לכן, ברור כי טיפול במחלה הוא קריטי, ונפרט כעת  על הטיפולים הקיימים.

 

הטיפול במחלה

הטיפול במחלה מתבטא בהתאם לשלבים בהם המחלה מאובנת.

 

טיפול בשלב המוקדם של המחלה

בהנחה שהמחלה מאובחנת בשלב מוקדם, היא מטופלת באמצעות שיוף של שכבת האפיתל של העין באמצעות מכונה מיוחדת, ולאחר מכן העין מטפולת באמצעות זילוף של ויטמין B2 וחשיפה של העין לקרני UV. כך, הקרנית מחוזקת בצורה שיטתית והתקדמות המחלה נעצרת.

קרטוקונוס

טיפול בשלב הביניים של המחלה

טיפול בשלב הביניים של המחלה, נעשה לרוב על ידי התאמת עדשות מיוחדות שמסדרות את מבנה הקרנית לצורה המתאימה שלה. אם ננסה לפשט זאת, נוכל להסביר כי העדשה מותאמת בתבנית מיוחדת, שבאמצעותה "דוחסים" את הקרנית חזרה לצורה הטבעית שלה. צורה משוכללת של השיטה היא טיפול באמצעות הטבעת עדשות בניתוח על קרניות העין.

 

טיפול בשלב המתקדם של המחלה

הטיפול שמהווה מוצא אחרון, הוא ניתוח השתלת קרנית קלאסי, שמבוצע במגוון פרוצדורות רפואיות שקשורות לעין.

 

לסיכום

כעת, אנו מקווים שמיפינו עבורכם בצורה ברורה את מגוון צורות הטיפול המתאימות לקטרוקונוס.

קרטוקונוס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה