נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המדריך לגירושים בהסכמה

פטיש

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה נועד לקבוע את אופן ניהול הליך פירוק התא המשפחתי ולעצב מנגנון מסודר וקבוע להמשך ניהול החיים בתקופה שלאחר הגירושין. חשיבותו של הסכם גירושין בהסכמה באה לידי ביטוי במתן מענה לקשיים והבעיות שעשויים להתעורר כתוצאה מהגירושין ולמנוע התלקחות של סכסוך עתידי.

 

סוגיות בהן עוסק ההסכם

הסכמי גירושין עוסקים במספר סוגיות, אופן חלוקת הרכוש, הסדרי ראייה, דמי מזונות, קביעת משמורת וכדומה. גירושין בהסכמה יכולים להתבצע כאשר הצדדים מגיעים להסכמות ביניהם ופונים אל עורך דין גירושין כדי שיכין עבור שני הצדדים הסכם גירושין בהסכמה. גם כאשר יש הסכמות הצדדים עשויים לבקש ייצוג נפרד. עוד על כך ראו, https://www.todivorce.co.il

 

גישור והסכמות

כאשר הצדדים מעוניינים להגיע להסכמות באופן עקרוני אך טרם הגיעו להבנות בנוגע לכלל הסוגיות שציינו, הם יכולים לפנות לעורך דין מפשר שינסה הגיע להסכמות מלאות. מגשר גירושין הוא גורם מקצועי ניטרלי שמתמחה בגיבוש הסכם גירושין בהסכמה. התנאי המקדמי להליך גירושין בהסכמה הוא רצון אמיתי וכנה מצד בני הזוג להביא לקץ הסכסוך ביניהם.

 

לצאת לחיים חדשים

גירושין בהסכמה מאפשרים לשני הצדדים לעמוד על הרגליים ולצאת לחיים חדשים בסופו של התהליך. הכוונה בלעמוד על הרגליים נוגע, הן מהבחינה הכלכלית והן מהבחינה רגשית מול הצד השני ומול הילדים. תהליך הגישור נועד לאפשר לשני הצדדים לראות את המציאות באופן שניצחון שלהם יהיה גם הניצחון של הצד השני.

הדבר קורה כאשר יש הבנה לכך שסכסוך הגירושין אינו משחק סכום אפס בו, על מנת שאחד ינצח האחר חייב להפסיד.

 

לחשוב על הילדים

תקלות בתקשורת בין בני זוג גרושים מעמידות את הילדים במרכז הסכסוך. כאשר בני הזוג לשעבר אינם מתקשרים היטב בצורה ישירה, הילדים הם שבסופו של דבר מעבירים את המסרים בין הצדדים. מלבד הבעייתיות הרגשית עבור הילדים כשהם הופכים להיות בקדמת הסכסוך, יש בכך גם פתח למניפולציות של מי מהצדדים על הילדים.

בתהליך גישור ניתן לפתח את התקשורת הנדרשת, על מנת שהתקשורת תהיה פתוחה והדברים לא יגיעו לכך. גישור יכול להסדיר תקשורת סדירה ושקופה בכל הנוגע לילדים, תוך מתן פרטיות בחיים האישיים לכל אחד עם פתיחת הפרק החדש בחיים. עבודה מתוך רצון טוב ועזרה מקצועית יכולה לסייעה בבניית מנגנונים יעילים לשיתוף פעולה והתנהלות מכבדת לאחר הגירושין.

 

סיכום גירושים בהסכמה

לסיכום הנושא, גירושים בהסכמה יכולים להוביל לכך שכל  הורה יהיה אחראי על עצמו ועל מעשיו וימשיך להיות מעורה בעולמם של הילדים ובטיפול בהם. חשוב לשמור על מעורבות חזקה של שני ההורים בתהליכי קבלת ההחלטות הנוגעות לחיי הילדים. במסגרת ההסכם שני הצדדים צריכים להיות מחויבים להסדרי הראייה והמשמורת ולהיות מעורבים בחינוך הילדים.

משפחה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות הילד
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות