נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

את לא לבד: הכל על רשלנות רפואית בלידה  

עורך דין רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית בלידה מוגשות לאחר פגיעות שנגרמו ליולדת או ליילוד במהלך הלידה. התביעות מוגשות בגין טעויות של הצוות הרפואי במהלך הלידה או בעת השהות בבית היולדות. תביעות רשלנות יכולות לעסוק בהתערבות לא נכונה של הצוות במצב בו היה נדרש לפעול אחרת או כאשר הצוות נמנע מפעילות חיונית למרות שהדבר היה נדרש.

 

לא כל לידה שהסתבכה היא רשלנות

לידה טומנת בחובה סיכונים רבים שחלקם ניתנים לטיפול ומענה וחלקם לא. יש חשיבות גדולה לאופן שבו הצוות המטפל נוהג כאשר הלידה מסתבכת. רשלנות רפואית בלידה שהובילה לפגיעה ביילוד עשויה להוביל לכך שהילד יסבול מבעיות רפואיות שונות. כפי שכל עורך דין רשלנות רפואית יודע היטב  תביעת רשלנות רפואית תתקבל רק אם מתקיימים שלושה תנאים מצטברים, התרשלות של הצוות המיילד, נזק ליילוד או לאם וקשר סיבתי בין הרשלנות לנזק.

עורך דין רשלנות רפואית

נזק מוחי ושיתוק מוחין

בעיות רפואיות כמו, שיתוק מוחין ונזק מוחי לעיתים נגרמות כתוצאה מפגיעה במהלך הלידה. במידה ולצוות הרפואי לא היה דרך לטפל בכך, לא ניתן להוכיח קיומה של עוולה שבבסיס תביעת הרשלנות. במידה ולא ניתנה תשומת לב לתלונותיה של היולדת או להופעת סימני מצוקה אצל העובר כמו, האצה והאטה בדופק העוברי יתכן והדבר מהווה רשלנות רפואית בלידה ומצדיק תביעת רשלנות.

ילדים עם שיתוק מוחין לרוב חווים בעיות בחושי הראייה והשמיעה כמו גם סימפטומים של כשלים בתנועה, כשלים במערכת העצבית וקשיים בהליכה. שיתוק מוחין שקשור למהלך לא תקין של הלידה עשוי להצדיק פיצויים משמעותיים במידה והקשר הסיבתי בין הרשלנות למחלה יבוסס בבית המשפט.

 

שיתוק על שם ארב

בעיה רפואית נוספת שפעמים רבות קשורה לרשלנות רפואית בלידה היא מחלת שיתוק על שם ארב. במידה והשיתוק נגרם מכך שהצוות הרפואי השתמש בטכניקת לידה שגויה כגון חילוצו של העובר תוך שימוש בכוח רב מידי או ביצוע לקוי של לידת ואקום.. רשלנות רפואית במהלך לידה מכשירנית יכולה להוביל גם לדימומים תוך מוחיים ולהיווצרות פיגור.

עורך דין רשלנות רפואית

התיישנות התביעה

אם שנפגעה ברשלנות רפואית שגרמה למותו של היילוד יכולה להגיש תביעה עד 7 שנים ממועד האירוע. ההורים יכולים להגיש תביעת רשלנות רפואית במקרה של לידה רשלנית עד 7 שנים ממועד הלידה. חשוב לשמור על כל התיעוד הרפואי ולאסוף את המידע הרלוונטי לקראת התביעה. הילד שנולד יכול עם הגיעו לגיל 18 להגיש תביעה ותקופת ההתיישנות של 7 שנים.

 

קבלת ליווי משפטי

בכל מקרה של בעיה רפואית של תינוק שנולד מומלץ לבדוק עם עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית אם מאפייני הבעיה הרפואית קשורים לאופן ההתנהלות של הצוות הרפואי לאורך ההיריון והלידה ואם יש עילת לתביעת נזיקין בגין רשלנות בטיפול, במעקב או באבחון. לא כל בעיה רפואית נגרמת מרשלנות וחשוב לבדוק זאת עם עורך דין המומחה בתחום מוקדם ככל שניתן.

עורך דין רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה