נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שומרים על שקט: כך תעסיקו את הילד הגדול כשהתינוק ישן

התינוק ישן

כולנו מכירים את זה, הצלחנו להרדים את התינוק שלנו, ועכשיו חייבים לשמור על השקט. במקרים בהם יש לתינוק אחים גדולים, צריך להעסיק אותם בפעילות שקטה, כדי שהתינוק הקטן לא יתעורר מהרעש. יש מגוון פעילויות שקטות, מהנות ומלמדות, שניתן לעשות עם האחים הגדולים, בזמן שהאח הקטן ישן.

 

פעילויות יצירה עם הילדים

פעילויות יצירה מתאימות במיוחד לילדים משום שהם מחזקות את היכולות המוטוריות, מפתחות את הדמיון, ומחזקות את החוש היצירתי. בנוסף, פעילויות יצירה הם פעילויות שמקדמות את הערך העצמי של הילדים, משום שהם מייצרות תחושת הצלחה.

איזה פעילויות יצירה אפשר לעשות עם הילדים?

  • יצירת מסכות – לקראת פורים, ניתן לעשות עבודות יצירה ברוח החג. אפשר ליצור מסכות מבדים, צלחות נייר או חמר. ניתן לקשט את המסכות באמצעות עיניים זזות, חוטים, מדבקות או נצנצים.
  • דפי צביעה – אם יש לכם ילדים בגילאי גן או בית ספר יסודי, אפשר לצבוע איתם דפי צביעה. ניתן למצוא דפי צביעה במגוון נושאים – חיות, כלי תחבורה, דמויות מצוירות ועוד. מומלץ להיכנס לאתר דפי צביעה, לבחור את הדף המועדף על ילדכם, להדפיס במדפסת הביתית ולהתחיל להנות.

התינוק ישן

פעילויות משפחתיות

אפשר להכין משחקים ופעילויות אשר יגבשו את המשפחה, ויגרמו לה להנות יותר יחד. הפעלות משפחתיות מסייעות לתחושת השייכות של הילדים, ומחזקות את הביטחון העצמי שלהם.

 

רעיונות לפעילויות משפחתיות

הכנת ארוחת ערב משפחתית – מומלץ לשתף את הילדים בהכנת ארוחת הערב. פעילות כזו, יכולה לגרום להם להנאה רבה וללמידה חשובה. למשל, ניתן לבקש מהילדים לקלף ביצים קשות, לחתוך ירקות, לערבב את השקשוקה או לערוך את השולחן. ניתן לערב את הילדים גם בהכנת הקינוח, למשל כדורי שוקולד או עוגת ביסקוויטים.

חידון משפחתי – ניתן להכין חידון משפחתי, בו תבדקו עד כמה בני המשפחה מכירים זה את זה. יש מגוון של שאלות שאפשר להכניס לחידון המשפחתי, כמו למשל:

  • מה המאכל האהוב על אבא?
  • איזה שיעור בבית הספר אמא הכי אהבה כשהייתה צעירה?
  • מה התחביב של כל אחד מהאחים?
  • איזה מאכל מוגש הכי הרבה בארוחות השבת?
  • באיזה חודש יש לאבא ואמא יום נישואין?
  • איפה הייתה החופשה המשפחתית האחרונה?
  • בני כמה אמא ואבא?

מסיבת פיג'מות – רעיון חמוד לבילוי של שעות אחר הצהריים עם הילדים הוא מסיבת פיג'מות. במסיבת הפיג'מות אפשר לצפות בסרט בטלוויזיה, לאכול פיצות, לשחק אמת או חובה ולהילחם במלחמת כריות.

 

לסיכום

בילוי עם הילדים בשעות אחר הצהריים עלול להיות מאתגר, אך אם נערכים מראש – הוא עשוי להתברר כהזדמנות נהדרת לבלות עם הילדים שלנו, ללמד אותם דברים חדשים ולהכיר אותם טוב יותר. ניתן להכין יחד עם הילדים ארוחת ערב, לערוך מסיבת פיג'מות, לצבוע דפי צביעה או להתחרות בחידון משפחתי.

התינוק ישן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה