נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ההבדל בין פטור ממס הכנסה וזיכויים ממס ליחידים עם מוגבלות בישראל

מס הכנסה

החיים בישראל של 2023 הם עסק די יקר. לא ממש הספקנו להתאושש מהמשבר הקשה של הקורונה, ומשבר כלכלי עולמי מכה בנו. המחירים בכל התחומים מזנקים, ואין אף הקלה שנראית באופק. במצב כזה כולנו נאלצים להדק את החגורה, אך מי שנאלץ להצטמצם בצורה המשמעותית ביותר הם אלו שמראש לא הרוויחו הרבה מאוד כסף.

עם הקבוצה הזו נמנים בעלי מוגבלויות שונות שבאופן טבעי לא יכולים לעבוד באופן מלא ולהרוויח משכורת מכובדת. בנוסף, יש להם כמובן גם הרבה הוצאות על טיפולים רפואיים ודברים נוספים שקשורים למצב הבריאותי שלהם. דווקא בימים כאלה חשוב לדעת מהן הזכויות וההטבות שמדינת ישראל מעניקה ליחידים עם מוגבלות.

 

מהו פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה הוא הטבה די משמעותית שמדינת ישראל מעניקה לכל מיני אנשים. מס הכנסה הוא בעצם מס שנגבה מכל אדם שעובד ומקבל משכורת במדינת ישראל, כאשר גובה המס עולה ככל שהאדם מרוויח יותר כסף. מדינת ישראל מוותרת לאנשים עם מוגבלות פיזית או בעיות בריאותיות קשות על המס הזה, מתוך הבנה שהם זקוקים לכל שקל שהם מרוויחים על מנת לטפל בעצמם באופן מיטבי.

מס הכנסה

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

כדי לקבל את הפטור ממס הכנסה על רקע בריאותי, יש צורך לעמוד בתנאי סף. מה שחשוב לצורך העניין כאן הוא לא הבעיה המסוימת שממנה האדם סובל, או המחלה הספציפית שבה האדם חולה, אלא מהם אחוזי הנכות שלו. אדם עם 100 אחוזי נכות או עם יותר מ- 90 אחוזי נכות בחישוב משוקלל יהיה זכאי לקבל פטור מתשלום מס הכנסה. מי שלא עומד בתנאים הללו יכול להגיש ערעור לביטוח הלאומי על מנת שישקלו שוב מחדש את העניין.

 

זיכוי ממס הכנסה

זיכוי ממס הוא הטבה שונה, לא מדובר על פטור מלא מתשלום מס הכנסה, אלא על זיכוי חלקי. זיכוי ממס בעצם מוריד לאדם את הסכום שהוא צריך לשלם למס הכנסה, כך שאם נניח האדם היה אמור לשלם 800 ₪ למס הכנסה בכל חודש, הזיכוי יביא לכך שהוא יצטרך לשלם 600 ₪ למס הכנסה בכל חודש.

מס הכנסה

זיכוי ממס הכנסה לבעלי מוגבלויות

חשוב לדעת שלפי פקודת מס הכנסה, הורים שיש להם ילד עם מוגבלות זכאים ל- 2 נקודות זיכוי מס הכנסה בכל שנה. מדובר על הטבה כלכלית שיכולה להגיע לסך של אלפי שקלים בשנה, וכדאי מאוד לזכאים לנצל אותה. יש מעט הבדלים בתבחינים אם הילד מעל גיל 18 או מתחת לגיל 18.

 

סיכום

פטור מתשלום מס הכנסה הוא הטבה משמעותית מאוד שבעצם משחררת את האדם מהצורך לשלם מס הכנסה. זיכוי ממס הכנסה היא הטבה קטנה יותר שניתנת למי שמפרנס בעלי מוגבלות ודואג להם. זוהי הטבה קטנה יותר, אך גם היא משמעותית מבחינה כלכלית.

מס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה