נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הבנת הפטורים ממס הכנסה: מדריך מקיף

פטורים ממס הכנסה

צמד המילים "מס הכנסה" מעורר לא פעם כאב ראש ותחושת אי נעימות בקרב אזרחים רבים במדינת ישראל. שכן, מדובר במשרד ממשלתי שלוקח מאתנו לא מעט כסף וגורם לנו לתסכול רב. המדריך הנוכחי עלה לרשת כדי להציג בפני הקוראים שלנו את הצד הטוב של מס הכנסה. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולהכיר מקרוב בפטורים שיאפשרו לכם לשלם פחות (או לא לשם בכלל) את תשלומי מס ההכנסה בהתאם לחוק.

 

יש כל מיני סוגים של פטורים

הדבר הראשון שצריך להתעכב עליו במדריך מעמיק כמו זה נוגע לעובדה כי ישנם כל מיני סוגים של פטורים. אם אתם רוצים לבדוק את הזכאות שלכם או להכיר באפשרויות באופן כללי, עליכם לדעת שיש רשימה ארוכה של אנשים שצפויים לקבל את הפטור המדובר. בחרנו להציג בפניכם את 3 הפטורים הנפוצים ביותר שנוגעים לחתך גדול באוכלוסייה בישראל:

  1. פטור לנכים ומי שחולים במחלות קשות
  2. פטור לאנשי קבע
  3. פטור לאזרחים וותיקים

בפסקאות הבאות נציג באופן נרחב את הפטורים הללו, כדי שתוכלו להכיר בהם מקרוב.

פטורים ממס הכנסה

תכירו מקרוב בפטור ה  – 1: פטור לנכים ומי שחולים במחלות קשות

הפטור הנפוץ ביותר ניתן למי שיש להם תעודת עיוור או מי שקיבלו בוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי כ- 90% נכות. ראוי לציין כי מדובר פה במידע על קצה המזלג. כך שאם אתם רוצים לקבל פרטים בהקשר זה באופן מעמיק יותר, עליכם להיכנס אל הקישור הבא: biahz.com/פטור-ממס-הכנסה.

 

תכירו מקרוב בפטור ה  – 2: פטור לאנשי קבע

מדינת ישראל מכירה בעבודה הקשה שמתבצעת על ידי אנשי הקבע. לפי פקודת מס הכנסה אלה צפויים  לקבל הטבות מס ייעודיות. ההטבה המוכרת ביותר נקראת הטבה עבור פעילות מסוג א'. זו הטבה שניתנת למי שעוסקים ברמת פעילות בסיכון גבוה מאוד. שכן, הם צפויים לקבל תוספת שכר בעקבות הפעילות המדוברת. נציין כי המדינה מעניקה להם הנחה במס בגובה של כ – 5% על תוספת הכנסה זו.

פטורים ממס הכנסה

תכירו מקרוב בפטור ה  – 3: פטור לאזרחים וותיקים

אזרחים וותיקים צפויים לקבל כל מיני הטבות שונות במס הכנסה. אנחנו בחרנו להתמקד בפטור מתשלום מס עבור רכישה של מוצרי חשמל. אם שמעתם על הטבה זו, כדאי שתדעו כי היא ניתנת אך ורק לאזרחים וותיקים שמוכרים כניצולי שואה. בחרנו להציג את ההטבה הזו, בגלל שרבים לא מבינים מדוע היא אינה ניתנת להם (שכן, הם אינם מכירים באותיות הקטנות שהוצגו ממש כאן).

 

השורה התחתונה

המדריך הנוכחי אפשר לכם להכיר ולהבין את הפטורים ממס הכנסה. בשלב זה אתם יכולים להיות בטוחים בכך שיש בידיכם את הידע הבסיסי ביותר בנושא. נאחל לכם רגע לפני סיום, שתמיד תצאו לחפש אינפורמציה בנושאים שמרתקים אתכם.

פטורים ממס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה