נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה אחרי לידה?

פטור ממס הכנסה

מיסוי הוא אחד הדברים היותר ודאיים בחיים שלנו. המדינה רוצה לספק לאזרחים שלה שירותים מסוימים, וכדי לעשות זאת היא גובה מיסוי שונה מכל אזרח, על מנת להעמיד את התקציבים שראויים בעיניה. אזרחים מסוימים יכולים ליהנות מהטבות מס שונות שמקנה החוק, כמו פטורים ממיסוי. פטור ממס הכנסה למשל, הוא אחד הפטורים המבוקשים ביותר. האם נשים לאחר לידה יכולות לקבל פטור כזה? המשיכו לקרוא.

 

קבלת פטור ממס הכנסה

מס ערך מוסף, מס רכישה, מס קנייה, מס חברות, מס רווחי הון ומס הכנסה – כמות סוגי המס שאנחנו מכירים היא כמעט בלתי נגמרת. אנשים מסוימים יכולים להנות מפטור מחלק מאותם מיסים. פטור ממס הכנסה למשל הוא אחד הפטורים שניתן לקבל.

לא כל אזרח יכול לקבל פטור ממס הכנסה. כדי לקבל את הפטור הזה, עליכם להיות אזרחים בעלי אחוזי נכות גבוהים במיוחד. למרות זאת, ישנם מקרים שונים שאפשר לקבל בהם החזרים כספיים ממס הכנסה. נשים לאחר לידה יכולות לקבל החזר כזה.

פטור ממס הכנסה

החזר מס לאחר לידה

אישה שיולדת יוצאת לחופשה לאחר לידה, לפי החוק במדינת ישראל. שכירה שיצאה לחופשת לידה עשויה להיות זכאית להחזר מס. לא כל שכירה שילדה זכאית לקבל את החזרי המס הללו. ישנם מספר תנאים שעל היולדת לעמוד בהם, שרק לאחריהם תוכל להגיש בקשה לקבלת החזר מס.

שכירה שחזרה מחופשת הלידה שלה בשנת המס שלאחר השנה בה היא ילדה, שכירה שלא חזרה לעבודתה לאחר חופשת הלידה או שכירה שחזרה לעבודתה ולא מילאה טופס 101 מחדש לפני שתמה שנת המס – אלו המצבים בהם שכירה עשויה להיות זכאים לקבלת החזר מס, עקב חישובי מס גבוהים של מס הכנסה.

פטור ממס הכנסה

הגשת בקשה

את הבקשה לקבלת החזר מס לאחר הלידה יש להגיש אל משרד פקיד השומה אליו משויכת השכירה שמבקשת החזר מס. כיום, ניתן להגיש את הבקשה גם באופן מקוון. על היולדת להגיש גם מסמכים רלוונטיים, כמו אישור פרטי חשבון מהבנק וטפסים שונים המצויים באתר רשות המיסים ואצל המעסיק.

 

מגבלת זמן

גם אם לא ביקשתן החזר מס מיד לאחר הלידה, תוכלו עדיין להגיש בקשה ולקבל את החזר המס שמגיע לכן. למרות זאת, חשוב לדעת שיש מגבלת זמן של שש שנים. אם חלפו שש שנים מסיום שנת המס שעליה מבקשים את ההחזר, לא ניתן להגיש יותר בקשה להחזר, כך שמוטב לא להתעכב.

פטור ממס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לאחר לידה
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה