נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם ניתן לקבל טיפול שיניים תחת השפעת גז צחוק במהלך ההריון?

טיפול שיניים

הריון הינו תקופה מופלאה בהרבה מאוד מובנים. תקופת ההריון הינה תקופה ממושכת מלאה בהתרגשויות, שמחה וציפייה עבור התינוק הקטן שלנו. אך עם זאת, תקופה זו יכולה להיות מלווה בלא מעט אתגרים, ביניהם היא בריאות השיניים. רבות מהנשים והאימהות, זקוקות לגז צחוק כדי לנהל את החרדה שלהן בזמן טיפול שיניים.

במאמר זה, נחקור את נושא טיפול שיניים תחת השפעת גז צחוק במהלך ההריון ונעזור לך לקבל את ההחלטה המושכלת ביותר עבור עוברך.

 

האם ניתן להשתמש בגז צחוק במהלך הריון?

גז צחוק, הידוע בשמו המקצועי ״תחמוצת חנקן״, הינו סוג של גז ללא צבע וללא ריח אשר שימושו העיקרי הינו כחומר הרגעה במהלך טיפולי שיניים. גז הצחוק הינו חומר הרגעה בטוח ויעיל לסיוע בכאבים ובחרדות מטיפולים רפואיים ספציפיים. השפעת הגז הינה מהירה במיוחד, אך כך גם התפוגגותו.

במהלך הריון, גז צחוק נחשב כבטוח לשימוש הן לאם והן לעובר המתפתח בבטנה. מחקרים רבים ומבוססים קבעו כי לא קיימת השפעה כזאת או אחרת על התפתחות התינוק כתוצאה משימוש בגז צחוק כחומר הרגעה בטיפולים רפואיים, וזו בשל העובדה כי הגז אינו חוצה את השליה, כלומר אינו נכנס למחזור הדם של העובר.

חשוב לציין, כמו בכל הליך רפואי, תמיד קיים הסיכון הקטן להשפעות שליליות. ולכן, מומלץ ליידע את רופא השיניים (לדוגמא: רופא שיניים ברעננה) לפני הטיפול כי את בהריון כרגע.

טיפול שיניים

האם ניתן לבצע טיפולי שיניים במהלך הריון?

התשובה היא כן. טיפולי שיניים שגרתיים יכולים להתבצע בבטחה במהלך תקופת ההריון ואף מומלץ לבצע אותם על מנת לשמור על בריאות הפה ולמנוע סיבוכים ופגיעות נוספות. מנגד, מומלץ להימנע מטיפוליים אלטרנטיביים בעת ההריון ועד אחרי הלידה, כגון: הלבנת שיניים או טיפולים קוסמטיים אחרים.

אומנם אלו לא טיפולי שיניים, אך במקרים רבים אלו בדיקות וטיפולים הנדרשים בזמן הליכים וטיפולי שיניים, כגון: צילומי רנטגן ועוד. טיפולים אלו מומלץ לדחות עד לאחר הלידה. מחובתך, לעדכן את הרופא המטפל ולהסב את תשומת ליבו לכך.

 

כמה עולה טיפול שיניים עם גז צחוק?

עלות טיפול שיניים יחד עם גז צחוק כמובן תהיה שונה בין רופא אחד לרופא שני. אך העלות הממוצעת של גז צחוק להרגעה בזמן טיפול שיניים היא בין 500 ל- 800 ש״ח, כמובן בנוסף לעלות הטיפול. המחיר עלול להשתנות בהתאם לאורך זמן הטיפול.

 

לסיכום,

גז צחוק הינו גז הידוע כשימושו כחומר הרגעה בטיפולי שיניים, גם בתקופת הריון הינו בטוח לשימוש גם עבור האימא וגם עבור העובר המתפתח. עם זאת, מומלץ ליידע בכל עת את הרופא המטפל על היותך בהריון כדי להימנע מטיפולים שאינם מומלצים בתקופה זו ולהימנע מפגיעות עתידיות בך ובעוברך החשוב. בנוסף, כלל טיפולי השיניים השגרתיים והנדרשים בטוחים בזמן הריון ואף מומלץ לצרוך בהם במטרה לשמור על בריאות האם.

טיפול שיניים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה