נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם מגיע לך פטור ממס הכנסה בזמן ההיריון?

האם מגיע לך פטור ממס הכנסה בזמן ההיריון

נשים לא מקבלות פטור ממס הכנסה בשל העובדה שהן בהריון, אלא רק במידה ונקבעה להן מסיבה מסוימת נכות משוקללת לצמיתות או לתקופה של מינימום 185 ימים. עם זאת, כן קיימת אפשרות לקבל החזר מס הכנסה אחרי חופשת לידה.

 

הבנת הזכאות הכללית לפטור ממס

השאלה מי פטור ממס הכנסה חוזרת על עצמה לעיתים קרובות אצל נשים בהריון. באופן עקרוני, המוסד לביטוח לאומי עורך בדיקות רפואיות לכל מי שמבקש/ת פטור ממס הכנסה. על פי פקודת מס הכנסה, ניתן להעניק פטור ליחידים עם 90% נכות משוקללת לפחות, לצמיתות או לתקופה זמנית של 185 ימים לפחות. לבעלי 75% נכות ומעלה, ניתן לקבל הקלות מס בקופות גמל. ליקויים אלו יכולים להיות מכל אופי, שאינם קשורים ספציפית להריון.

מס הכנסה

תהליך הגשת בקשה לפטור ממס

להגשת בקשה לפטור יש להגיש טופס בקשה למס הכנסה בצירוף שובר תשלום עבור האגרה (679 ₪ נכון להיום). המסמכים הנדרשים כוללים תיעוד רפואי לכל ליקוי ומסמכים על אחוזי נכות שנקבעו על ידי ועדות אחרות. את הבקשה יש להגיש לפקיד השומה במס הכנסה באזור מגורי המבקש/ת, אשר לאחר מכן יעביר אותה למוסד לביטוח לאומי.

 

בדיקת הוועדה הרפואית

תהליך הגשת הבקשה כרוך בבדיקה של ועדה רפואית. על המועמדים להציג תעודה מזהה עם תמונה ולדון במצבם הרפואי עם רופא הוועדה, שיוכל לבצע בדיקה גופנית במידת הצורך. החלטת הוועדה, לאחר שתתקבל, תועבר על ידי רשות מס הכנסה.

 

הליך הערעור

במידה והחלטת הוועדה אינה חיובית, לפונים יש זכות לערער תוך 45 יום. הערעור מחייב בקשה בכתב ותשלום נוסף (979 ₪), וניתן להגישו לפקיד השומה.

 

לא פטור – אבל כן החזר מס הכנסה בגין חופשת לידה

נשים היוצאות לחופשת לידה עשויות להיות זכאיות להחזר מס הכנסה בשנה שלאחר הלידה. הסיבה לכך היא שמסי הכנסה גבוהים יותר היו מנוכים ממשכורתן לפני חופשת הלידה, מבלי לקחת בחשבון את דמי הלידה הנמוכים יותר ונקודות הזיכוי הנוספות שניתנו בשנת הלידה. את בקשת ההחזר ניתן להגיש עד שש שנים מתום שנת המס הנדונה, והדבר מחייב הגשת טופס 135 בצירוף מסמכים רלוונטיים נוספים לפקיד השומה.

 

בהריון? כך תדעי מה מגיע לך

חשוב לציין שבעוד שההיריון עצמו לא מזכה באופן ישיר פטור ממס הכנסה, ההשלכות הפיזיות והרפואיות של ההיריון עלולות להוביל למצבים העומדים בקריטריונים של הפטור. לכן, הבנת ההיקף הרחב יותר של פטורים והחזרים ממס הזמינים, לרבות אלה הקשורים לחופשת לידה, חיונית לכל מי שמנהלת את האחריות הכלכלית שלה בצורה יעילה.

הבעיה היא שלנשים בהריון לא תמיד יש את הזמן והמשאבים לדאוג לזה עצמאית. לכן, הפתרון העדיף יהיה לפנות לחברה שמתמחה בזכויות רפואיות, ולהתייעץ עם נציגיה גם לגבי החזר רטרואקטיבי וגם לגבי פטורים.

פטור ממס הכנסה במהלך ההריון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא הריון ולידה
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה