נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה לעשות אם אתם רוצים להתגרש בזמן שהיא בהיריון?

מה לעשות אם אתם רוצים להתגרש בזמן שהיא בהיריון

בני זוג שמתכננים להתגרש, צפויים להתמודד עם קשיים רגשיים מורכבים שילוו אותם לאורך הפרידה. הקושי עשוי לגדול באופן ניכר, במידה ובת הזוג נמצאת בהיריון. יצאנו לבדוק מה אפשר לעשות אם בחרתם להתגרש רגע לפני שתרחיבו את המשפחה. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את הכלים שיקלו על ההליך.

 

קודם כל – תכינו את עצמכם לגישור

בשנת 2016 נקבעה חובת הגישור שאומרת שבני הזוג יכולים להגיש תביעה לגירושין, רק לאחר שהם עברו כמה ישיבות גישור במהלך תקופת ההיריון. אם יתברר שהליך זה לא הצליח, ניתן יהיה להתחיל בערכאה משפטית. מטרת חובה זו היא לנסות ולגשר בין בני הזוג, כדי שהם יוכלו לסיים את הקשר הזוגי בטוב וימשיכו לתפקד כהורים טובים לילדיהם.

 

רצוי להגיש בקשה בהסכמה לגירושים

אתם תצטרכו להסדיר בקרוב את הגט, תוך הסתייעות מצד בית הדין הרבני. חשוב שתדעו שההגעה לבית דין זה מובילה לא פעם לניסיונות גישור בין בני הזוג. שכן, הרבנים רוצים לבדוק אם יש אפשרות להביא לשלום בית טרם הפרידה. במרבית המקרים, בני זוג מגיעים לבית המשפט כשהם נחושים להיפרד ובית המשפט לא יעכב את ההחלטה.

אולם, הגעה לבית הדין עם בטן הריונית, עשויה להיות מורכבת יותר, במיוחד אם תגישו תביעת גירושין חד צדדית. שכן, הרבנים יעדיפו לדחות את הליך הגט לאחר הלידה, כדי לבדוק אם לידת התינוק תוביל לגישור בין השניים, כך שהם יבחרו להמשיך לחיות יחד ולא להתגרש. אם אתם רוצים להימנע מתרחיש שכזה, עליכם להכין מראש בקשה בהסכמה לגירושין שתינתן מצד עו"ד גירושין. זו תאפשר להסדיר את הגט בזמן קצר יחסית.

 

כך תשיגו את המסמך הדרוש

כאמור, עליכם להגיש בקשה בהסכמה לגירושין. חשוב להדגיש שזה לא עניין של מה בכך. כלומר, אתם לא יכולים לנסח את בקשה זו על דעת עצמכם, באופן עצמאי. תצטרכו לקבל את שירותיו של עורך דין שינסח את המכתב ויסייע בהגשתו.

 

תכינו הסכם גירושין

פנייה לעורך דין מקצועי בתחום הגירושין תגלה לכם שתצטרכו לערוך יחד הסכם שיאפשר לעבור את הגירושין בקלות יחסית. נסביר שמדובר בהסכם שיאפשר לכם להגיע להחלטות משותפות על כל סוגיה שהיא, כדי שתוכלו להגיע בסופו של דבר לפשרה שתהיה הוגנת עבור שני הצדדים. שכן, גירושין במהלך היריון זה לא עניין פשוט ויש הרבה דברים שתצטרכו להחליט לגביהם מראש, כדי שהתינוק יוכל לגדול ללא חוסר, לדוגמא:

  • חלוקת רכוש
  • תשלום מזונות
  • משמורת

 

לסיום

בני זוג שעברו גירושין במהלך היריון יוכלו להעיד שאין מדובר בעניין פשוט. בשלב זה אתם יודעים שבני זוג שנמצאים במצב כזה, צריכים לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין גירושין שסייע להם בהליך הגישור, בהגשת בקשה להסכם גירושין בהסכמה ועוד.

תכינו הסכם גירושין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה