נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אלו טיפולים משלימים מומלץ לעבור לאחר הלידה

טיפול רפלקסולוגיה

לידה זה ללא ספק אירוע משמעותי ומרגש. לידה לא נגמרת ברגע שהתינוק יוצא לאוויר העולם, היא מתחילה בהריון ונגמרת לאחר מנוחה ארוכה שדרושה לגוף. נשים רבות לא מכירות את מגוון הטיפולים שניתן לקבל לאחר הלידה, כדאי להכיר שיש שפע טיפולים ברפואה המשלימה ששווה לשקול.

 

מה קורה לגוף בזמן ההיריון והלידה

הריון – מיד בתחילת ההתעברות הגוף עובר שינויים, השדיים מתמלאים, הרחם גדל, משקל הגוף עולה, מצב הרוח מתחיל להיות רגיש, הפרוגסטרון מופרש בכמויות גדולות והגוף מתחיל להתכונן להחזיק הריון ממושך.

 

לידה

השלב הלטנטי (השלב הראשון) – בשלב זה תרגיש היולדת צירים לא סדירים ולעיתים רחוקות, הפקק הרירי עלול להיפתח וצוואר הרחם מתחיל להתכונן ללידה. השלב מתחיל עם הופעת הצירים עד לשלב שצוואר הרחם מחוק ומגיע לפתיחה של 3-4 ס"מ.

השלב הפעיל (השלב השני) –  בשלב זה ראש התינוק נמצא בפתח האגן והתינוק דוחף לצאת החוצה. הצירים הופכים לסדירים ותכופים, הפתיחה כבר מגיעה ל – 10 ומתחיל השלב שבו היולדת צריכה ללחוץ יחד עם הצירים. שלב זה מתחיל מרגע הפתיחה המלאה עד לשלב שהתינוק מונח על החזה של האמא.

 

אילו טיפולים מומלץ לעבור לאחר לידה

דיקור סיני – לאחר לידה, המערכת החיסונית חלשה משום שהגוף עובר טלטלה ושינויים. באמצעות דיקור של נקודות ספציפיות בגוף ניתן לחזק את המערכת החיסונית, לאזן את זרימת הדם, לזרז חילוף חומרים, להקל כאבים בזמן הנקה ועוד.

פורמולות צמחים – על פי הרפואה הסינית, בשלושת הימים הראשונים, לא צריך להתערב ולתת לגוף לנקות את עצמו באופן טבעי. לאחר לידה כל אישה צריכה חיזוק גם אם אין בעיה מסוימת. לאחר שלושה ימים תקבל האישה פורמולות צמחים שמחזקות ומניעות את זרימת הדם, עוזר לאיזון הורמונלי ומחזק את הגוף.

עיסויים לאחר לידה –  מעבר לכך שזה נעים וכל אישה הייתה שמחה לעיסוי מרגיע לאחר הלידה, העיסוי ממש יכול לרפא את הגוף ולתת לו להתחזק. עיסוי מסייע להתאוששות רקמות העור והשרירים ולאיזון מחדש של האיברים הפנימיים. בנוסף הוא תורם לתחושה הטובה ויכול להפחית ואף למנוע את תופעת הדיכאון לאחר הלידה, מפחית סימני מתיחה, נפיחות ובצקות.

טיפול רפלקסולוגיה – על ידי לחיצות בנקודות מסוימות בכפות הרגליים, אפשר לחזק את הגוף מאוד לאחר הלידה. בשלב זה המערכות "משתוללות" וכדאי מאוד להביא אותם לאיזון. מטרת הטיפול הוא לאפשר את עיכול חווית הלידה, לייצר שקט, הרפיה, הכלת השינוי, הקלה על כאבים, איזון הורמונלי ועוד.

 

סיכום

כיום, לרפואה המשלימה יש מגוון טיפולים להציע, הגישה היא לתת לגוף רפואה על ידי הקשבה לצרכיו. לאחר לידה מומלץ לקחת רגע, להקשיב לגוף ולהעניק לו טיפול שייתן לו את הכוחות שהוא צריך. רק ככה הגוף יכול לחזור לעצמו ולחזור לתפקוד מלא.

 

לֵדָה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לאחר לידה
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה