נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אלו התחושות האפשרויות שתרגישי ישר לאחר הלידה – איך להתמודד איתן

תינוק

אין ספק שלידה זה אירוע משמעותי ומרגש, אך חשוב לזכור שהוא לא נגמר ברגע יציאת התינוק,  ישנה תקופת החלמה שעלולה להיות מלווה בכאבים פיזיים ורגשיים. אלו תחושות ייתכן שתרגישי? כיצד ניתן להתמודד איתן? הרי התשובות במאמר שלפניכן.

 

לידה

הלידה מתחלקת ל- 2 חלקים, החלק הלטנטי והחלק הפעיל. החלק הלטנטי מאופיין בצירים לא סדירים ושחרור הפקק הרירי. שלב זה מתחיל עם הופעת הצירים ומסתיים כאשר צוואר הרחם פתוח ומוכן ללידה. החלק הפעיל מתחיל מרגע הופעת צירים סדירים ופתיחה מלאה, עד יציאת התינוק לאוויר העולם.

 

אלו תחושות אפשרי שתרגשי לאחר הלידה ואיך אפשר להתמודד איתן?

כאבים בגוף

בזמן ההיריון והלידה הגוף עובר שינויים רבים, כמובן שלאחר הלידה לוקח זמן לגוף לחזור לעצמו. הרבה מהנשים ירגישו חולשה גופנית, דימומים אינטנסיביים, כאבי גב, גודש בשדיים, כאבי בטן כתוצאה מהתכווצות הרחם ועוד.

 

התמודדות עם כאבי הגוף

בראש ובראשונה נדרשת מנוחה ארוכה. אין המשמעות היא לשכב כל היום במיטה, אלא לתת לגוף להתרגל לשינויים שחלים בו ולענות לצרכים השונים מבחינת תזונה, מנוחה והיגיינה. בנוסף ישנם טיפולים משלימים כמו דיקור סיני, רפלקסולוגיה, עיסויים, יוגה ועוד טיפולים שיכולים לעזור לגוף לחזור לעצמו.

 

 דכדוך baby blues

כ – 70-80% מהנשים יסבלו מדכדוך לאחר לידה. במידה וכמה ימים לאחר הלידה את חווה חרדה, עצב או עצבנות, שתדעי שזה טבעי והתחושות יחלפו מעצמן (הן עשויות להימשך מספר שעות עד שבוע פחות או יותר).

 

דרכי התמודדות עם baby blues

תהליך ההחלמה מהלידה כולל בתוכו גם החלמה רגשית ונפשית, ישנם מספר אמצעים שיכולים לעזור לך להתמודד עם תחושת דכדוך.

  • שיחה עם בן הזוג או בן אדם קרוב על התחושות שמלות אותך.
  • בקשת עזרה ממשפחתך, מבן הזוג או מחבריך.
  • למרות העייפות, יציאה מהבית לפרק זמן קצר.
  • פעילות גופנית שתעזור לתחושה טובה.
  • הצטרפות לקבוצת תמיכה לאמהות שנמצאות במצב דומה לשלך.

 

דיכאון לאחר לידה

אצל 10% מהנשים תקופת הדכדוך מחמירה עם הזמן ועלולה להפוך לדיכאון לאחר לידה. נשים אלו יסבלו מתחושת ייאוש, חרדות, עצבנות וכדומה. אפשר לזהות דיכאון במקרים בהם תופעת הדכדוך נמשכת יותר משבועיים, מתפתח חוסר עניין בדברים שפעם עניינו אותך, דאגה קיצונית לשלומו של התינוק, התקפי פאניקה וחשש להישאר עם התינוק לבד. עיקר האבחנה היא מצב רגשי ונפשי לא מאוזן וחסר פרופורציות.

 

דרכי ההתמודדות עם דיכאון לאחר לידה

בראש ובראשונה חשוב לקבל אבחון רפואי של המצב ולשלול בעיות נפשיות נוספות. בדומה לדכדוך, חשוב לנוח הרבה, להיעזר בבני המשפחה והאנשים הקרובים, לשתף, לצאת החוצה ולעשות פעילות גופנית. במידה וכל אלה לא עוזרים ייתכן וטיפול תרופתי יכול להקל על המצב ולהביא לאיזון.

 

סיכום

לידה הוא תהליך המלווה בתחושות שונות המשתנות מאישה לאישה. במאמר הזכרנו חלק מהדברים שעלולים להשפיע על המצב הפיזי והרגשי, חשוב לזכור שהתחושות הללו הן חלק מתהליך הלידה, הרבה מהנשים חוות אותו, את אף פעם לא לבד וחשוב לשתף ולעזור לעצמך להחלים באופן הטוב ביותר.

אישה לאחר הלידה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לאחר לידה
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה