נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך עובד תהליך הלידה וכמה זמן זה לוקח

תהליך הלידה כמה זמן זה לוקח

אחרי חודשים ארוכים של המתנה וציפייה מגיעים לרגע הגדול של הלידה. הלידה היא אחת החוויות המופלאות ביותר. נכנסים לחדר הלידה כזוג ויוצאים ממנו משפחה בת שלוש נפשות. ללידה תהליך ושלבים ידועים מראש, אך בפועל הוא אינם קבוע ומשתנה מיולדת ליולדת.  תהליך הלידה מתחיל בצירים סדירים ונמשך עד ליציאת השיליה. אנחנו פה בשביל להסביר על תהליך הלידה. הולך להיות מעניין.

 

תשעה ירחי לידה

מרגע גילוי ההיריון ועד הלידה עוברים תשעה חודשים ארוכים ומלאים בשינויים. השינויים מתחילים בגוף ובתחושות הפיזיות, וממשיכים בהרגלי התזונה והפעילות הגופנית. אם לומר את האמת, מדובר בחודשים לא קלים ולא תמיד נעימים. אמנם הריון הוא אינו מחלה, אך לפעמים התחושות שמלוות אותו אינן קלות ונעימות.

 

רואים את הסוף

השליש השלישי של ההיריון מסמל את הלידה הקרבה ובאה. בשלב הזה כבר מתחילים להתכונן לקראת הלידה והתינוק החדש. נשים רבות בוחרות להשתתף בקורס הכנה ללידה, קורס שמתאר את תהליך הלידה ונותן כלים להתמודד אתה בצורה הטובה ביותר. זה השלב בו בוחרים עגלה, וחדר ילדים ואולי אפילו בגדי תינוק קטנטנים.

 

היום הגדול

בסופם של שבועות וחודשים ארוכים, מגיע יום הלידה. למרות הציפייה, הרגע בו מתחילים הצירים תמיד מפתיע ואולי אפילו מלחיץ. השאלה הראשונה שעולה היא "מה עושים עכשיו?" בשלב הראשון כדאי לוודא שאכן מדובר בצירים סדירים בתדירות נמוכה, שמבשרים על הלידה הקרבה. כשהצירים צפופים וסדירים, כנראה הגיע הזמן לצאת לבית החולים.

 

המקום בו קורה הכול

כשמגיעים לבית החולים ופונים למיון היולדות, מקווים שהלידה אכן תתפתח ותתקדם במהירות ובקלות. במיון היולדות, לאחר ההרשמה, רופא/ה יבדוק את היולדת ואת גודל הפתיחה. בהמשך גם מחברים מוניטור ובודקים את מצבו של העובר במהלך הצירים. הרגע המרגש הבא הוא רגע המעבר לחדר הלידה, אליו נכנסים כדי לצאת עם תינוק.

 

הלידה

מרגע זה ואילך ישנן אופציות רבות להמשך תהליך הלידה. יש נשים שיבחרו בלידת מים, או בלידה טבעית. יש נשים שיבחרו לקבל אפידורל ויש שימנעו. נשים רבות יחוו את הצירים ככאב משתק ובלתי נסבל, ויש שיבחרו להתמקד בתנועתיות ובנשימות. מעבר לחלקי הלידה אותם אפשר לבחור, יש חלקים בתהליך הלידה שלא ניתן לצפות.

 

ראש פתוח

הטיפ הטוב ביותר שאפשר לתת לאישה לפני לידה, הוא "זרימה". בגלל שלא ניתן לצפות את קצב התפתחות הלידה ואת התהליך המדויק, הכי נכון יהיה לזרום עם מה שיבוא. כשמשחררים מראש את השליטה בחוויה, היא קלה ונעימה יותר. חשוב להקשיב לצוות המיילדות, האחיות והרופאים, ובעיקר להקשיב לגוף. אחרי הכול, רגע היציאה של התינוק לאוויר העולם, הוא הרגע שנזכור לתמיד.

 

לסיכום

אפשר להציג שלבים קבועים שקורים בכל לידה, אך בכל זאת, רוב התהליך אינו קבוע ומשתנה. הלידה יכולה להמשך דקות או שעות ואפילו ימים. כדי לעבור לידה בצורה טובה ורגועה, כדאי לוותר על הציפיות ועל הרצון בשליטה. קחו את הלידה כחוויה מעצימה שבסופה תקבלו מתנה מדהימה לחיים. שיהיו לכולן לידות קלות, מהירות ותינוקות בריאים ☺

תהליך הלידה כמה זמן זה לוקח

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לידה
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה