נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לשמור על תינוקכם תוך כדי שימוש בטבק

להגן על התינוק שלך בזמן השימוש בטבק

הורים רבים אשר מעשנים סיגריות טבק, נתקלים בשאלה ההכרחית: כיצד ניתן לדאוג שהתינוק לא ישאף את העשן שיוצא מהסיגריה במהלך או אחרי העישון. ניתן למזער את השפעת נזקי העישון על הילד באמצעות מספר צעדים פשוטים אך בעלי משמעות אדירה. כך תעשו זאת נכון.

 

עשנו מחוץ לבית

ככל שהמרחק הפיזי בין התינוק לבין הסיגריה יהיה גדול יותר, כך יפחת הסיכוי שהילד ינשום את עשן הסיגריה. במידה והעישון מתבצע מחוץ לבית ובחלל פתוח, תוכלו למנוע אפשרות שהעשן ייכלא בתוך הבית, כי הוא פשוט ייפלט אל האוויר.

הורים רבים אשר מקפידים לעשן אך ורק מחוץ לבית מעידים כי הקניית ההרגל סייעה להם אף להפחית בכמות הסיגריות שהם מעשנים לאורך היום, היות והיציאה החוצה אפשרה להם להירגע והפכה ל"פסק זמן" מהלחץ והבלגן בתוך הבית. בדרך זו הם הזדקקו לפחות סיגריות לאורך היום לצורך שמירה על אורך רוח ושקט נפשי. גם פעולת הגלגול מסייעת להרגעה והפגת לחצים, וכיום ניתן להשיג טבק לגלגול מומלץ במשקל כמעט בכל קיוסק או באינטרנט.

עבדנו מחוץ לבית

שטיפת ידיים ופנים בסוף הסיגריה

מחקרים רבים מראים כי תינוקות מזהים ריחות כבר מגיל ינקות, ואף מצליחים לזהות את הריח של הוריהם ולשייך לו תחושות קרבה ואינטימיות. כפי שכולנו יודעים, ריח הסיגריה לא מתפוגג מיד כשהסיגריה נגמרת אלא נדבק לגוף ומשפיע על ריח הפה. על מנת שהתינוק שלכם לא ינשום את עשן הסיגריה מגופכם, מומלץ לגשת לכיור ולצחצח את השיניים, הידיים והפנים.

כך תימנעו מהעברת הריח לתינוק. בנוסף, לאחר שטיפת ידיים עור הגוף שלכם נעשה נעים למגע, מה שהופך כל חיבוק, ליטוף ונשיקה למענג במיוחד עבור התינוק, והוא מצידו לא משייך את ריח הסיגריה כריח של אבא או אמא.

 

עישון והנקה

כאשר אישה מניקה מעשנת סיגריה, רמת הטבק בדם שלה גדלה, והדבר משפיע על איכות החלב שהתינוק יונק. במידה והאם לא נגמלת מעישון סיגריות בתקופת ההנקה, עליה לפעול על פי מספר כללים שישמרו על בריאות התינוק. ראשית, עליה להימנע ממצב בו התינוק בא במגע עם עשן הסיגריה. הדבר עלול להיות מסוכן עבורו ולהוביל למחלות שונות.

דרך נוספת לשמירה על איכות החלב היא לעשן הסיגריה מיד לאחר ההנקה. פעולה זאת תוודא שרמת הטבק בדם תרד ותהיה נמוכה ככל האפשר במהלך ההנקה הבאה. אין לעשן במהלך ההנקה. גם כל ניסיון להסיט את העשן מהתינוק יוביל לעישון פסיבי מצידו.

 

סיכום

מעשנים? בסופו של דבר, מדובר בבחירה אישית של כל אדם ואדם. יחד עם זאת, עליכם לעשות את כל מה שביכולתכם על מנת לשמור על בריאות התינוק שלכם, להרחיק ממנו את השפעות העישון, לאפשר לו חיים בריאים ומאושרים,  ולשמור על חוויית הורות נעימה ורגועה.

להגן על התינוק שלך בזמן השימוש בטבק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לתינוק
ילדים
מה זה מגדל למידה?

מגדל הלמידה קיים כבר שנים רבות ונעשה בו שימוש רב לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה. בשנים האחרונות

פטיש
המדריך לגירושים בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמה נועד להסדיר באופן הדדי את כל המחלוקות הרלוונטיות העומדות על הפרק במסגרת הסכם גירושין. הסכם זה